اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری ‌نجف‌آبادی:

کشور به فردی با همت بلند نیاز دارد / کاندیداها به معرفی برنامه‌های خود بپردازند

خطیب جمعه اراک گفت: مردم باید به فردی که برنامه داشته و با اندیشه‌های بلند و ژرف بتواند مشکلات را حل و فصل کند، رأی دهند.

کشور به فردی با همت بلند نیاز دارد / کاندیداها به معرفی برنامه‌های خود بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به انتخابات 24 خرداد‌ماه گفت: ملت ایران بی‌صبرانه برای انتخابات لحظه شماری می‌کنند چراکه آنان می‌خواهند بار دیگر وفاداری و علاقه خود را به نظام اسلامی به اثبات برسانند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در بعد ریاست جمهوری مسئولیت انتخاب بسیار سنگین‌ است ما برای ریاست جمهوری نیاز به فردی داریم که دارای همت‌های بلند باشد، الگوی خود را امام خمینی (ره) قرار دهد و از رهبر معظم انقلاب کاملاً تبعیت داشته و رهنمود‌های ایشان را چراغ راه قرار دهد و با برنامه و اندیشه‌های بلند و ژرف بتواند مشکلات را حل و فصل کند.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه موضوع تبلیغات کاندیداها مسئله بسیار مهمی است، عنوان کرد: کاندیداها باید به معرفی خود، برنامه‌ها و خدماتشان بپردازند و در هنگام تبلیغات از دادن شعارهای بیهوده خودداری کرده و از تخریب دیگران بپرهیزند اگر انتخاب شدند عزمشان را برای پیشرفت و اعتلای کشور جذب کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور اظهار داشت: امروز ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد که مهم‌ترین این ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی است، براساس برنامه‌ریزی‌ها باید 300 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید شود و این در حالی است که هم‌‌اکنون میزان تولیدات این بخش 120 میلیون تن است که نشان می‌دهد 150 برابر ظرفیت موجود در کشور پتانسیل وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری لازم را به عمل آورد.

دری ‌نجف‌آبادی، آبیاری بارانی و قطره‌ای و جلوگیری از هدررفت آب و توسعه کشت گلخانه‌ای را از راه‌های مؤثر برای تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد که باید رئیس جمهور آینده برای بخش کشاورزی وقت و کار بیشتری در نظر بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس بیداری علمای اسلام در تهران گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی بیداری سازش نکردن با صهیونیست‌ها و پرهیز از برقراری روابط با مستکبرین است.

خطیب جمعه اراک با اشاره با انتخابات شورا‌های شهر و روستا گفت: مردم باید افراد دلسوز و امین را برای شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: انتخابات شورای شهر و روستا از انتخابات مهم کشور است که مردم باید در این انتخابات به افراد دلسوز و امین رأی دهند تا کشور آباد و مردم در رفاه و آرامش قرار گیرند.

امام جمعه اراک ادامه داد: مردم باید از رأی دادن به افرادی که گرایش‌های باندی و حزبی دارند پرهیز کرده و شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کنند، افراد امین، پاک، دلسوز، متخصص، متعهد به نظام و شهدا باید به عنوان نمایندگان مردم راهی شوراها شوند.

وی افزود: امروز جنگ‌های قومی قبیله‌ای، جنگ بین عرب و عجم و شیعه و سنی از توطئه‌هایی است که انگلیسی‌ها آن را دامن می‌زنند هر چند نباید نقش عناصر فاسد و مسئله‌دار همچون آل‌خلیفه‌ها و آل‌صعودها را نادیده گرفت اما باید در برابر این توطئه‌ها علمای جهان اسلام جلوداری کنند و به بیداری اسلامی فکر کرده و کمر همت را برای سربلندی امت اسلام ببندند.

دری ‌نجف‌آبادی همچنین به روز گرامیداشت هفته مقام معلم، روز زن و روز کارگر اشاره کرد و گفت: امروز معلمان با کمال صداقت برای شکوفایی استعدادهای جوانان زحمت می‌کشند قشر کارگر نیز در عرصه کار و تولید و جهاد اقتصادی پا به پای معلمان برای ایران اسلامی تلاش می‌کنند که باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون معلم فرهیخته تلاش می‌کنند تا ملتی آگاه، بیدار، شجاع، امیرکبیر گونه و سید حسن نصرالله گونه برای میهن اسلامی تربیت کنند.

دری نجف‌آبادی گفت: معلمان و مسئولان باید هوشیار باشند و حماسه سیاسی و اقتصادی را جدی بگیرند و با جدیت بکوشند تا توطئه‌ها و تحریم‌ها را با کار و تلاش و صرفه‌جویی و قناعت خنثی کنند.

انتهای پیام/87004/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول