اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه آبادان:

مردم کاندیدای اصلح را بشناسند/ مسئولان اطلاعات غلط ندهند

خطیب جمعه آبادان گفت: مردم کاندیدای اصلح را بشناسند و به افراد ناسالم رای ندهند.

مردم کاندیدای اصلح را بشناسند/ مسئولان اطلاعات غلط ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مسلمانان به پرهیز از گناهان اظهار کرد: اخلاق فردی با ارزش‌ترین مقوله یک انسان است که با دوری از گناهان به دست می‌آید.

وی افزود: گناه در شریعت ما به معنی نا‌فرمانی و انجام نهی خدا بر روی زمین است، گاهی انسان گناه نمی‌کند اما دستورات خدا را نیز انجام ندادن خطاست و گناه محسوب می‌شود.

خطیب جمعه آبادان با اشاره به گردهمایی اخیر علما و بیداری اسلامی در تهران ابراز داشت: علما نقش ویژه‌ای در بیداری اسلامی در منطقه ایفا می‌کنند و در این زمینه سازمان بسیج بیداری اسلامی باید تقویت شود.

ابراهیمی‌پور از دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگران زحمتکش به نیکی یاد کرد و گفت: ایشان در این جلسه به نکته بسیار مهمی اشاره کردند و از مردم خواستند که تولید ملی را افزایش داده تا جهاد اقتصادی در کشور به وقوع بپیوندد.

وی افزود: این حماسه تنها به دست دولت اتفاق نخواهد افتاد و مردم نیز در این موضوع باید یاری رسان دولت باشند.

امام جمعه آبادان در مورد انتخابات پیش روی کشور ابراز داشت: افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند بدانند که مدیریت اجرایی یعنی چه و افرادی که در انتخابات شوراهای شهر کاندیدا می‌شوند باید متوجه باشند که مدیریت اجرایی شهر‌ها به چه معناست.

ابراهیمی‌پور تاکید کرد: کاندیداها باید به مردم اعتماد و اعتقاد داشته باشند و درد مردم را بدانند و به دنبال حل مشکلات و معضل‌ها باشند.

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: افراد حاضر در انتخابات از نزاع و تخریب یکدیگر بپرهیزند و به دنبال تسویه حساب‌های شخصی نباشند و پس از حضور در کرسی شورا‌ها به دنبال ثروت و فساد نباشند.

وی یاد آور شد: مردم به دنبال انتخاب اصلح باشند و ببینند چه کسانی برای رسیدن به کرسی مورد نظر چه کارهایی می‌کنند.

امام جمعه آبادان افزود: انتخابات از دو لحاظ کمی و کیفی اهمیت فراوان دارد، حضور گرم مردم بر اهمیت کمی این رویداد می‌افزاید و سالم برگزار کردن این انتخابات بر کیفیت این رویداد عظیم اضافه می‌کند.

وی در سخنانی از زیاده‌روی‌های بعضی کاندیدا‌ها در هزینه‌ها انتقاد کرد و گفت: شورای شهر چه دارد که بعضی کاندیدا‌ها برای رسیدن به آن هزینه‌هایی گزاف می‌کنند، از مردم می‌خواهم انسان‌های سالم را بشناسید و تاکید می‌کنم که از خرید رای بپرهیزید چرا که این کار‌ها توهین و خیانت آشکار به مردم و شهروندان است، همین مسائل بود که فتنه 88 را به راه انداخت.

ابراهیمی‌پور در مورد افراد واجد الشرایط حضور در انتخابات تاکید کرد: مسئولان معلومات غلط به مردم ندهند و انتظارات را مشوش نکنند؛ شنیده‌ام که گفته شده افراد واجد الشرایط بالای 50 میلیون نفر هستند، اینگونه نیست و این افراد 48 میلیون نفر بر آورد شدند.

خطیب جمعه آبادان در پایان خاطر نشان کرد: بارندگی روز گذشته نگرانی‌های ما را زیاد کرد، نه از جهت بارش باران بلکه به لحاظ کوتاهی مسئولان، من اعلام می‌کنم که مردم مسئولان پشت میز نشین نمی‌خواهند و از مدیران سازمان‌های آبفا، برق، گاز و مخابرات می‌خواهم که از امکانات و مشکلات خیابان‌ها و کوچه‌ها در شهر بازدیدی داشته باشند تا شاهد ناراحتی شهروندان نباشیم.

انتهای پیام/72013/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول