اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ثبت‌احوال استان زنجان:

1400 زنجانی نام خانوادگی خود را تغییر دادند

معاون اسناد هویتی ثبت‌احوال استان زنجان گفت: سال گذشته هزار و 400 زنجانی نام خانوادگی خود را تغییر دادند.

1400 زنجانی نام خانوادگی خود را تغییر دادند

رحمان احمدی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان به شرایط لازم برای تغییر نام خانوادگی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تغییر نام خانوادگی نسبت به گذشته راحت‌تر شده و با تفویض اختیار به ادارات این کار با سرعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قانون ثبت‌احوال شرایطی برای تغییر نام خانوادگی معین شده است، اضافه کرد: افرادی که نام خانوادگی آنها شامل واژه‌های نامناسب باشد، می‌توانند نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

معاون اسناد هویتی ثبت‌احوال استان زنجان تصریح کرد: افرادی که نام خانوادگی آنها بیش از دو کلمه، از کلمات مذموم یا مغایر با ارزش‌های اسلامی باشد و واژه‌های منسوب به مناصب یا القاب و عناوین باشد نیز می‌توانند نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: نام خانوادگی که از اسامی محل یا منسوب به محل نامناسب باشد مانند مشهدی، اصفهانی و همچنین زمانی که محکومیت جزایی موثر برای یکی از افراد خانواده پیش آید و داشتن آن نام خانوادگی موجب ننگ و سرافکندگی باشد، خانواده یا یکی از اعضای آن می‌توانند نسبت به تغییر نام خانوادگی خود اقدام کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط تعیین شده برای حذف پیشوند یا پسوند نام‌ خانوادگی افزود: در صورتی که نام خانوادگی ترکیبی از یک واژه و نام محل یا منسوب به محل باشد و نام خانوادگی ترکیبی از یک واژه و نام ایل یا طایفه باشد نیز افراد می‌توانند نسبت به حذف پسوند و یا پیشوند نام خانوادگی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: زمانی که نام خانوادگی ترکیبی از یک واژه و نام یکی از مشاغل باشد یا ترکیبی از یک واژه، حرف، عدد یا کلمه زائد باشد نیز از مواردی است که خانواده‌ها می‌توانند نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

معاون اسناد هویتی ثبت‌احوال استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و 474 مورد تغییر نام خانوادگی در استان صورت گرفته است، اضافه کرد: این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن که هزار و 377 مورد بوده، 97 مورد افزایش داشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تغییر نام خانوادگی افراد در یکی ادارات ثبت‌احوال استان صورت می‌گیرد، گفت: افرادی که دارای یکی از شرایط بالا هستند، می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت‌‌احوال نسبت به تغییر نام خانوادگی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول