اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

رتبه دوم سرانه مطالعه کشور به زنجان اختصاص دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: بیشترین سرانه مطالعه در کشور مربوط به تهران است و استان زنجان در رتبه دوم قرار دارد.

رتبه دوم سرانه مطالعه کشور به زنجان اختصاص دارد

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره کل مجازی تشکیل شده است، اظهار کرد: در این اداره کل بیش از 30 هزار عنوان کتاب به صورت گویا یا مجازی وجود دارد.

وی اضافه کرد: اطلاعات و امکانات مجازی در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در دسترس عموم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای توسعه اداره کل مجازی اقدام به خرید فایل الکترونیکی کتاب‌های عمومی کرده است، خاطرنشان کرد: در این اداره کل همه مولفین، نویسندگان و ناشران استان زنجان و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های کشور تمام فایل‌های الکترونیکی کتاب‌ها را خریداری می‌کند، تصریح کرد: این نهاد فایل‌های کتاب‌های چاپ شده و کتاب‌هایی که مجوز چاپ گرفته و چاپ نشده را خریداری می‌کند.

احمدخانی ادامه داد: بررسی سنجش سرانه مطالعه درباره کتاب و مطالعه آن از راه مجازی و مطالعه نشریات به صورت مجازی و فیزیکی طبق نظرسنجی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مطالعه روزنامه مجازی در استان زنجان 12 ثانیه است، تصریح کرد: این میزان در کشور 32 دقیقه و 56 ثانیه اعلام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان بیشترین سرانه مطالعه در کشور را در تهران اعلام کرد و افزود: استان زنجان در رتبه دوم قرار دارد.

وی اضافه کرد: سرانه مطالعه استان زنجان در کل سال 75 دقیقه و 34 ثانیه اعلام شده است.

احمدخانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره افزایش سرانه مطلق مطالعه کشور اضافه کرد: امیدواریم سرانه مطالعه کشور به صورت نسبی نباشد بلکه به صورت مطلق اعلام شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نباید عقب‌تر از مراجعه‌کننده‌ها باشند، اظهار کرد: همه فعالیت‌های شاخص در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به‌روز هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: تلاش داریم که در سال‌جاری 20 واحد کتابخانه در سطح استان احداث شود.

انتهای پیام/2308/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول