اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

طرح ارتقای سلامت ایرانیان در نیشابور اجرا می‌شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: طرح ارتقای سلامت ایرانیان به‌مدت ده روز در شهرستان با همکاری سازمان نظام پرستاری اجرا می‌شود.

طرح ارتقای سلامت ایرانیان در نیشابور اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، دکتر سید‌کاظم فرهمند صبح امروز در آغاز این برنامه ملی در تالار اجتماعات معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، افزود: این طرح یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های پیشگیری از بیماری‌ها در نظام سلامت کشور است.

وی اطلاع داد: 217 هزار نفر از مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه شامل 109 هزار نفر از مردان بالای 30 سال و 108 هزار نفر از زنان بالای 30 سال، غربالگری می‌شود.

این مقام مسئول محلی با اشاره به اینکه شعار بهداشت جهانی امسال با نظر کارشناسان بین‌المللی «فشار خون را جدی بگیرید» تعیین شده است، خاطرنشان کرد: فشار خون منشاء بسیاری از بیماری‌های جدی و آسیب‌هایی چون بیماری‌های قلبی، عروقی،دیابت و بیماری‌های کلیه و چشم است.

فرهمند تاکید کرد: بنابراین طرح مذکور گام بزرگی می‌تواند در پیشگیری اولیه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از مردم دنیا از بیماری‌های خود خبر ندارند، خاطرنشان کرد: بنابراین باید به‌دنبال حساس‌سازی باشیم تا بیمار از بیماری خود خبردار شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: بیمار وقتی مطلع می‌شود که دیگر دیر شده و درمان از وقت خود گذشته است.

فرهمند با بیان اینکه معمولا نیشابور در طرح‌های پایلوت بهداشتی با موفقیت ویژه‌ای همراه بوده است، اظهار امیدواری کرد: این طرح در نیشابور همزمان با سراسر کشور با موفقیت اجرا شود.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول