اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد

فصل مشترک پزشکی هسته‌ای با سایر علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پرزشکی شیراز گفت: پزشکی هسته‌ای از این نظر که برای تشخیص و درمان مورد استفاده است با سایر علوم پزشکی فصل مشترک دارد.

فصل مشترک پزشکی هسته‌ای با سایر علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در پنجمین کنگره بین‌المللی و هفدهمین همایش سالانه پزشکی هسته‌ای اظهار داشت: قدمت استفاده از پزشکی هسته‌ای در دانشگاه شیراز به سابقه تاسیس این دانشگاه باز می‌گردد.

وی افزود: از آن زمان که علوم پزشکی با عنوان مدرسه عالی بهداری در سال 1329 افتتاح شد تا امروز 60 سال از عمر دانشگاه و راه‌اندازی رشته پزشکی هسته‌ای در شیراز می‌گذرد.

ایمانیه ادامه داد: امروز با وجود توطئه‌های دشمن و محدودیت‌هایی که برای کشور ایجاد شده پزشکی هسته‌ای از وضعیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول عنوان کرد: همان‌گونه که بیماری‌های بازپدید در علم پزشکی بررسی می‌شود نوعی از جاهلیت بازپدید نیز در مواجهه با ملت ایران در حال رخ دادن است.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی زرادخانه کلاهک‌های اتمی دارند و خود نیز به طور عملی بمب اتم را بر سر انسان‌ها ریخته و صدها هزار نفر را کشته‌اند، اما جمهوری اسلامی را متهم به استفاده نامناسب از انرژی هسته‌ای می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: آمریکائیان حتی در جنگ با عراق از نوعی سلاح‌های هسته‌ای ضعیف استفاده کردند که آثار آن علاوه بر خود عراق حتی در خوزستان ایران نیز ظاهر شده است.

ایمانیه ادامه داد: نسل جوان ما این محدودیت‌ها را دور می‌زند و بر تحریم‌ها پیروز می‌شود چنانکه در عرصه پزشکی هسته‌ای، تولید رادیو دارو و شتاب‌دهنده در کشور اقدامات موفقی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: متخصصان کشور در مرکز تولید شتاب‌دهنده در قشم قول داده‌اند که با تولید هر سه ماه یک شتاب‌دهنده، در هر فصل یک دانشگاه علوم پزشکی کشور را به این دستگاه مجهز کنند.

مدیر گروه پزشکی هسته‌ای و دبیر کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای نیز در این همایش گفت: پزشکی هسته‌ای در شیراز در سال 1329 با فاصله اندکی از استفاده رادیواکتیو در جهان به وسیله «رسول برکت» همزمان با تاسیس بیمارستان نمازی در درمان تیروئید استفاده شد.

مهدی حقیقت‌افشار اذعان داشت: در سال 1391 با حسن نظر ریاست دانشکده پزشکی، چهارمین گروه پزشکی هسته‌ای ایران در شیراز شکل گرفت و مستقل شد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول