اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد

آغاز اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان در استان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آغاز اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان در استان بوشهر خبر داد.

آغاز اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تامین سلامت شهروندان از تمام امکانات و توانمندی موجود بهره می‌بریم.

وی از آغاز اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان در استان بوشهر خبر داد و افزود: طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان افراد بالای 30 سال، همزمان با سراسر کشور از امروز تا 19 اردیبهشت ماه در استان بوشهر اجرا خواهد شد.

حیدری گفت: این طرح با همکاری سازمان نظام پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی و همکارانمان در معاونت بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاران ما در تمامی مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشتی و مراکز و پایگاه‌هایی که توسط سازمان نظام پرستاری در ترمینال‌ها و فرودگاه و اداره‌های با جمعیت بالا آماده اندازه‌گیری فشار خون همشهریان عزیز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ابراز داشت: تقریباً 65 درصد از علت سکته‌های مغزی را فشار خون بالا تشکیل می‌دهد، بنابراین اجرای این طرح نه تنها باعث پیشگیری از سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود بلکه با اندازه‌گیری فشار خون در استان می‌توانیم یک برنامه‌ریزی مناسب برای پیشگیری بیماری دیابت و بیماری‌های چشمی ناشی از بحث فشار خون بالا داشته باشیم.

حیدری تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان لازم است نیم ساعت قبل از اندازه‌گیری فشار خون از مصرف چای، قهوه و دخانیات خودداری کنند و فعالیت بدنی شدید انجام ندهند.

وی با بیان اینکه مراجعه‌کنندگان باید حتماً ناشتا باشند، افزود: قبل از اندازه‌گیری فشار خون باید مثانه خالی باشد و به مدت 5 دقیقه قبل از اندازه‌گیری فشار خون استراحت داشته باشند.

حیدری یادآور شد: امیدوار هستیم روز به روز شاهد ارتقای سطح سلامت در استان باشیم و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمام توان خود را برای تحقق این مهم به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/66006/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول