اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان

طرح غربالگری رایگان فشار خون در استان مرکزی اجرا می‌شود

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از اجرای طرح غربالگری رایگان فشار خون در استان همزمان با بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان خبر داد.

طرح غربالگری رایگان فشار خون در استان مرکزی اجرا می‌شود

بابک عشرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح از 14 تا 19 اردیبهشت‌ماه با هدف غربالگری فشار خون بالا و تعیین تناسب وزن ایرانیان بالای 30 سال به مرحله اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: طرح غربالگری رایگان فشار خون با توجه به اهمیت کنترل فشار خون در تمام مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود، 670 هزار فرد بالای 30 سال در این استان وجود دارد که زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

عشرتی ادامه داد: به دلیل اهمیت کنترل فشار خون در سلامت افراد، اجرای طرح غربالگری رایگان فشار خون بعد از پایان مدت طرح نیز ادامه خواهد داشت و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کنند.

وی تأکید کرد: این طرح به منظور پیشگیری از بیماری‌هایی که در اثر فشار خون به‌وجود می‌آیند به مرحله اجرا در می‌آید.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه در کشور به طور میانگین از هر پنج نفر یک نفر مبتلا به فشار خون است، گفت: متأسفانه بیشتر افرادی که به بیماری فشار خون مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند که با انجام غربالگری به بیماری خود پی خواهند برد.

به گفته وی در این طرح روش جمع‌آوری اطلاعات به صورت تکمیل پرسشنامه با مصاحبه حضوری و معاینات بالینی و با اندازه‌گیری قد، وزن و فشار خون است که در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، پایگاه‌های بهداشتی شهری، خانه‌های بهداشت روستایی، بیمارستان‌ها و سایر اماکن عمومی از جمله پارک‌ها، مدارس، اماکن زیارتی و ... انجام خواهد شد.

انتهای پیام/87003/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول