اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

نیازمند کمک خیران در بخش بیماری‌های خاص هستیم / طرح ملی سنجش فشار خون از 14 اردیبهشت ماه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در بخش بیماری‌های خاصی مانند سالک، ایدز و وبا کمک چندانی نمی‌شود در صورتی‌که با کمک خیران در این مورد می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه مطلوبی انجام داد.

نیازمند کمک خیران در بخش بیماری‌های خاص هستیم / طرح ملی سنجش فشار خون از 14 اردیبهشت ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رضا سعیدی بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از خیران سلامت خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزار و 500 پایگاه بهداشتی در مشهد مقدس وجود دارد که از این تعداد 100 پایگاه در نقاط حاشیه‌نشین شهر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به اینکه از 3 میلیون جمعیت مشهد مقدس حدود یک میلیون نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و این 100 پایگاه بهداشتی استیجاری است از خیران حوزه سلامت می‌خواهیم تا در این راستا دانشگاه علوم پزشکی را یاری دهند.

سعیدی با اشاره به خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: حدود 500 معتاد گذری در خراسان‌رضوی وجود دارد که خدمات DIC یا مراکز معتادان به آنها به صورت رایگان داده می‌شود.

وی با اشاره به کمک خیران سلامت به دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: خیرانی در ساخت مراکز درمانی و بهداشتی کمک شایانی می‌کنند اما در بخش بیماری‌های خاص مانند سالک و ایدز و وبا کمتر کمک شده و با کمک خیران می‌توان در پیشگیری از این بیماری‌ها نیز اقدامات شایسته‌ای را انجام دهیم.

طرح ملی سنجش فشار خون از 14 اردیبهشت ماه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شعار بهداشت جهانی در امسال فشار خون را جدی بگیریم است، گفت: طرح ملی سنجش فشار خون و شاخص توده بدنی از 14 تا 19 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سعیدی افزود: با همکاری استانداری خراسان‌رضوی و فرمانداری مشهد طرح سنجش فشار خون و شاخص توده بدنی به صورت رایگان در استان و مشهد مقدس اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سنجش فشار خون و توده بدنی برای افراد بالای 30 سال است، یادآور شد: 145 پایگاه با همکاری هلال احمر، فرمانداری و دانشکده پرستاری و معاونت درمان برای اجرای این طرح در مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/70022/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول