اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

روحانیت باید مرزبان اعتقادات فکری جوانان باشد/مکتب شیعه استکبار را به زانو در آورده است

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: در دنیای امروز که شیعه استکبار و غرب را به زانو در آورده، دشمن دیگر از طریق جنگ فیزیکی وارد عمل نمی‌شود در نتیجه روحانیون باید مرزبان اعتقادات فکری و روانی جوانان و جامعه باشند.

روحانیت باید مرزبان اعتقادات فکری جوانان باشد/مکتب شیعه استکبار را به زانو در آورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی‌ بعدازظهر امروز در آیین افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه سلیمانیه که با حضور اکابر دینی کشور و طلاب معظم برگزار شد ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: در این بازه زمانی از تاریخ که دشمن به هر طریق قصد اخلال در دین را دارد و با سوء‌استفاده از فرقه‌های مختلف اسلامی هدف نابودی مذهب تشیع را دنبال می‌کند، روحانیون باید از ریزبین و باهوش‌ترین افراد جامعه باشند.

وی با بیان اینکه تاریخ شیعه همواره دست خوش فراز و نشیب‌ها بوده و هیچگاه آرامش نداشته تاکید کرد: در تاریخ برای حفظ مذهب تشیع خون‌های زیادی ریخته شد بنابراین در حال حاضر روحانیون باید پرچم‌داران و حافظان این مذهب باشند.

مروی تصریح کرد: هر چند در تمام دوران تاریخ شیعه مورد ظلم قرار گرفت، اما امروز ما شاهد آن هستیم که روز به روز شکوفاتر می‌شود و تاثیرات مهمی در معادلات بزرگ سیاسی دنیا می‌گذارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تمام مستکبرانی که خود را مالکان این دنیا می‌دانند به این نتیجه رسیده‌اند، که شیعه هرگز در مقابل آنان تسلیم نشده و نمی‌شود و اگر در نقاط دیگر دنیا مردم بر ضد نظام استکباری به پا می‌خیزند؛ بی‌شک از این انقلاب و مردم خط گرفته‌اند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این موضوع که روحانیون امروز باید در صدر مسایل روز باشد تاکید کرد: با توجه به احادیث و روایات بسیار روحانیون امروز باید در همین زمان و در جریان تحولات باشد و پیش رود، روحانی که در حجره نشست و عقب ماند به رسالت خود نرسیده است.

وی افزود: یکی بحران‌هایی که شیعه با آن روبه‌رو شد بحث غیبت کبری بود که خوشبختانه روحانیان و بزرگان آن زمان توانستند این مسئله را برای مردم توضیح دهند و مانع از فروپاشی و افکار مسلمانان شوند.

وی تصریح کرد: در آن زمان بزرگ مردی چون شیخ طوسی موقعیت زمانی خود را درک کرده و با توجه به نیاز آن دوران کتاب غیبت را نوشت و مردم را آگاه و هدایت کرد.

مروی ضمن تاکید بر این موضوع که روحانی امروز باید آگاهانه بنگرد و طبیبانه عیب را بشناسد و درمان کند خاطرنشان کرد: هستند بزرگانی در زمان معاصر مانند استاد شهید مطهری که با توجه به سطح بالای علمی خود با توجه به موقعیت آنان کتاب داستان راستان را می‌نویسد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین وظیفه امروز شما این است که راه‌های نفوذ دشمن بر افکار و عقاید مردم به ویژه جوانان را بیابید و با آگاهی و زیرکی در راستای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنید.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر این موضوع که روحانیون باید در تمام دوران با توسل به ائمه اطهار و قدرت ایمان خود بدون هراس پیش روند گفت: جنگ امروز ما مانند جنگ احزاب در برابر پیامبر است با این تفاوت که زمان پیامبر دشمن و تعداد آن مشخص بود اما امروز برای ما هیچ دشمن و حزبی مشخص نبوده و باید با تیزبینی دشمنان این مرز و بوم و مذهب را شناخت و در مقابل آن ایستاد.

گفتنی است مدرسه علمیه سلیمانیه با مساحت دو هزار و 88 متر مربع با زیر بنای 10 هزار و 200 متر مربع در شش طبقه با امکانات آموزشی و رفاهی مدرن در مدت 10 سال در مشهد ساخته شد و امروز افتتاح گردید.

انتهای پیام/70006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول