اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفان:

اختلاف فکری شیعه و سنی به مانند اختلاف سیاسی و مالی و حب و بغض نیست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفان، با اشاره به اینکه اختلاف فکری شیعه و سنی به مانند اختلاف سیاسی و مالی و حب و بغض نیست آن را شبیه بحث میان بهشت و جهنم دانست.

اختلاف فکری شیعه و سنی به مانند اختلاف سیاسی و مالی و حب و بغض نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی در مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام سپاه کاشان در سالن شهدای بسیج این شهرستان اظهار داشت: ایام فاطمیه در گذشته در چند روز خلاصه می‌شد و تنها ایام آن به نام فاطمیه اول و فاطمیه دوم معروف بود و حتی روز شهادت حضرت فاطمه(س) تعطیل رسمی نبود.

وی افزود: امروز به برکت مقام معظم رهبری ایام فاطمیه احیا شده است هر چند که برخی قصد دارند آن را به نام خود مصادره کنند.

وی با تأکید بر عنصر وحدت میان برادران شیعه و سنی بیان داشت: آبرو، مال، ناموس و سایر حقوق مادی و معنوی برادران مسلمان اهل سنت برای پیروان مذهب شیعه نیز محترم بوده و باید در این زمینه این دو گروه مسلمان با یکدیگر وحدت داشته باشند اما به لحاظ فکری شیعه نمی‌تواند با اهل سنت وحدت داشته باشد چراکه شیعه نمی‌تواند حضرت علی(ع) را به عنوان ولی امر هم قبول داشته و هم نداشته باشد و بدیهی است که وقوع چنین وضعیت فکری محال است.

تویسرکانی با اشاره به اینکه اختلاف فکری شیعه و سنی به مانند اختلاف سیاسی و مالی و حب و بغض نیست آن را شبیه بحث میان بهشت و جهنم دانست و افزود: ما ضمن احترام و رعایت تمامی حقوق مسلمانی نسبت به برادران اهل سنت، فاطمیه را احیا کردیم و آن را زنده نگه می‌داریم هر چند که تعادل در این امر کار سختی است و عده‌ای نیز در این مسیر باب افراط را پیش گرفته‌اند. 

وی با اشاره به تحقیقات و پژوهش‌های زیاد خود در مورد مسئله فاطمیه تصریح کرد: قرآن مجید صدها آیه و شاهد پیرامون حضرت فاطمه(س) دارد که در یک رساله علمی 200 صفحه‌ای نیز به چاپ رسیده است.

تویسرکانی با بیان اینکه نمی‌توان پیرامون موضوع فاطمیه ساکت بود متذکر شد: تفاوت قبول و یا رد کردن فاطمیه مانند تفاوت بین سعادت و شقاوت و فرق بین بهشت و جهنم است.

وی همچنین یادآور شد: بر این اساس اگر فاطمیه را قبول نکنی یعنی علی (ع) ولی خدا نبوده است بنابراین تأیید یا تکذیب این امر مانند تفاوت بین قبول کردن ولایت علی(ع) و قبول نکردن آن خیلی زیاد است.

انتهای پیام/2406/ع20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول