اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

وحشت از منطق اهل بیت از عوامل شیعه‌ستیزی است

یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به فتوای اخیر رئیس مفتیان عربستان سعودی مبنی بر شیعه‌ستیزی، وحشت از منطق اهل بیت را یکی از عوامل این شیعه‌ستیزی دانست و گفت: کسی به این فتوا گوش نمی‌دهد چرا که این فتوا دارای منشأ سیاسی و فرهنگی است.

وحشت از منطق اهل بیت از عوامل شیعه‌ستیزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: همه اعمال انسان‌ها در روز قیامت سنجش می‌شود که در این میان حسن خلق از وزن بیشتری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: این سخن را زمانی پیامبر اکرم(ص) فرمودند که در محیط عربستان جاهلیت و خشونت رواج داشت بنابراین این خشونت کنونی وهابی‌ها بازگشت به جاهلیت است.

این مرجع تقلید ادامه داد: حسن خلق از جاذبه قوی برخوردار است و در هر مکان زینتی برای انسان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی دیگر از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیوند مجدد در قطع رابطه یکی از نشانه‌های حسن خلق است و عفو نسبت به کسانی که به تو ظلم کرده‌اند از دیگر نشانه‌های حسن خلق بوده که البته در مورد ظالمان و مستکبران جهانی این امر وجود ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی به زلزله بوشهر اشاره کرد و افزود: این زلزله سبب خسارات فراوانی به مردم شده که ما با آنها ابراز همدردی می‌کنیم و باید در راستای جبران خسارات آنها گام برداریم تا مرهمی بر زخم‌های دل آنها باشیم.

وی تأکید کرد: جبران خسارات زلزله‌زدگان بسیار مهم است و نباید در جامعه‌ای که از امکانات برخوردار است این طور باشد که پس از چندین ماه هنوز عده‌ای از زلزله‌زدگان در چادر باشند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: زمانی خسارات آنها جبران می‌شود که سرمایه به آنها داده شود و با احداث خانه‌ها وضع زندگی آنها تأمین شود.

وی ادامه داد: جبران خسارات زلزله‌زدگان با کمک مردم و احساس مسئولیت بیشتر دولت صورت می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فتوای اخیر رئیس مفتیان عربستان سعودی (آل الشیخ) گفت: این فتوا تمام مسلمانان جهان را دعوت کرده تا با شیعیان مبارزه کنند و باید دانست که این فتوای عجیبی است که دعوت به جنگ مذهبی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سرچشمه این شیعه‌ستیزی عوامل مختلفی است که از جمله آنها این است که افرادی مانند آل الشیخ خود را اولی‌الامر می‌دانند و دیگر اینکه این افراد وابسته به دولت هستند ولی روحانیت شیعه وابستگی به دولت ندارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: دولت مفتیان وابسته به آمریکا است بنابراین این کشور آنها را به اختلاف دعوت کرده و در نتیجه مفتیان را وادار به اختلاف کرده‌ است.

وی با بیان اینکه کسی به فتوای آل الشیخ گوش نمی‌دهد زیرا منشأ سیاسی و فرهنگی دارد تصریح کرد: سرچشمه این شیعه‌ستیزی مسائل سیاسی است و غرب می‌خواهد در درون اسلام از طریق آل الشیخ جنگ تاریخی راه بیندازد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: وحشت از منطق اهل بیت(ع) عامل دیگر این شیعه‌ستیزی است زیرا همگان پذیرای منطق شیعی هستند.

وی عنوان داشت: گردشگران مصر کتاب‌های شیعه را قبول دارند بنابراین دنیای امروز پذیرای منطق و فرهنگ شیعه است.

وی تصریح کرد: اکنون همه کتاب‌های اهل سنت در کتابخانه مسجد اعظم وجود دارد ولی حتی از یک کتاب شیعه وحشت دارند که در کتابخانه ریاض و مکه نگهداری کنند و ترس آنها از مکتب شیعه است.

انتهای پیام/78003/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول