اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

شیعه و سنی بر عصمت حضرت زهرا(س) اذعان دارند

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شیعه و سنی اذعان دارند که حضرت فاطمه(س) شخصیتی ممتاز، دارای مقام عصمت و تنها فرزند رسول‌الله(ص) است.

شیعه و سنی بر عصمت حضرت زهرا(س) اذعان دارند

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: در بین مسیحیان مریم(س) از پاک‌ترین و برترین بانوان شناخته شده و خداوند در قرآن سوره‌ای به نام مریم نازل فرموده است.

وی خاطرنشان کرد: مریم(س) زنی پاکدامن و پاک‌سرشت در بین مسیحیان و مادر موسی زنی پاکدامن در بین یهودیان معرفی شده‌اند که هر دو کسانی هستند که همگام با به دنیا آمدن حضرت زهرا(س) به کمک حضرت خدیجه رفتند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: ابعاد شخصیتی فاطمه زهرا(س) در بعد اتخاذ مواضع سیاسی، عبادات شخصی، فرهنگ‌سازی در راستای استمرار اهداف نبوت و شرکت مستقیم در جهاد دارای جنبه‌های جامع در فرهنگ اسلامی است.

وی ادامه داد: شیعه و سنی اذعان دارند که حضرت فاطمه(س) شخصیتی ممتاز، دارای مقام عصمت و تنها فرزند رسول‌الله(ص) است.

رضوی‌مهر یادآور شد: محور شناخت حضرت فاطمه(س) علاوه بر قرآن، کلام رسول‌الله(ص)، علی بن ابیطالب(ع) و جملات وارد از سایر ائمه اطهار(ع) است که توسط راویان نقل شده و حتی برخی از آنها مسلمان نیستند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) زنی دانشمند، دارای تدبیر و قابلیت اداره امور است گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) یکی از نشانه‌های عالمه بودن ایشان بوده و سیاست همراه با دیانت حضرت فاطمه(س) را در اذهان نسل‌های آینده ترسیم می‌کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به امتیاز حضرت فاطمه(س) عنوان داشت: او عالم به کتاب خداست و اتخاذ مواضع فاطمه(س) و حرکت‌های اجتماعی فاطمه(س) اقتباس شده و برگرفته از قرآن است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) دختر پیامبر اکرم(ص) بزرگترین حماسه‌ساز سیاسی جهان اسلام است گفت: اگر خطبه فدک فاطمه نبود بسیاری از حقایق مخفی می‌ماند و در عین حالی که مخالفان به دنبال این بودند تا اخباری از روزگار حیات فاطمه نباشد ولی خطبه فدکیه رواج دارد.

رضوی‌مهر یادآور شد: باید در سالروز شهادت این بانوی بزرگوار در کلاس فاطمه‌شناسی، حماسه سیاسی و سبک زندگی اسلامی وی را سرلوحه فعالیت‌ها قرار دهیم.

وی با اشاره به نمونه‌های حماسه اقتصادی حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا(س) اهل اسراف و تبذیر نبود و در منزل مناعت طبع و قناعت را سرلوحه قرار داده بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: حضرت زهرا(س) دوشادوش حضرت علی(ع) در کارهای منزل و اقتصاد خانه کمک‌‌رسانی می‌کرد بنابراین امروز زنان باید فاطمه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز کسی می‌تواند بگوید من پیرو حضرت فاطمه(س) هستم که در حوزه اقتصاد از افراط و تفریط پرهیز کند و مصارف خود را به گونه‌ای تنظیم کند که به دیگران وابسته نباشد.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول