اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه سمنان:

وظیفه مسلمانان در دفاع از حریم اهل بیت (ع) سنگین است / شیعه نباید شرمنده عنایت ائمه (ع) شود

استاد حوزه و دانشگاه سمنان گقت: وظیفه مسلمانان در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و اصلاح شخصیتمان بسیار سنگین است و شیعه نباید شرمنده عنایت ائمه (ع) شود.

وظیفه مسلمانان در دفاع از حریم اهل بیت (ع) سنگین است / شیعه نباید شرمنده عنایت ائمه (ع) شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی ظهر امروز در نشست اخلاقی و بصیرتی که با حضور کارکنان تیپ 12 قائم (عج) استان سمنان در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: آلوده شدن انسان به گناه موجب از دست رفتن بسیاری از خصایص انسانی و مدارج هم‌ شأن آدمی است.

وی به بیان گوشه‌ای از ابعاد زندگی انسان در زمان حیاط و به ویژه مصائبی که در زمان مرگ بر آدمی می‌گذرد، ‌پرداخت و افزود: در روایت آمده است که سلمان از رسول اکرم (ص) در مورد هولناک‌ترین و دردناک‏ترین حالتی که برای انسان می‌توان متصور شد، پرسیدند که رسول الله (ص) فرمودند «ای سلمان تمام لحظات پس از مرگ برای انسان دردناک است، اما دردناک‌ترین لحظه به ویژه برای گناهکاران زمانی است که انسان را عاری از لباس برای غسل آماده می‌کنند».

استاد حوزه و دانشگاه سمنان ادامه داد: به راستی که فریادهای آن زمان انسان لرزه بر اندام هر موجودی می‌اندازد؛ افسوس آنجاست که آدمی به عمق فاجعه پی می‌برد که دیگر دیر شده است.

حسن‌آبادی با اشاره به فرصت‌هایی که خداوند در ایام سال مثل ماه محرم، ماه رمضان و فاطمیه برای ما قرار داده‏ است، گفت: نباید از موقعیت‌های طلایی برای پاک‏سازی قلب از گناه غافل شویم.

وی گفت:‌ جهالت انسان‏های پست و دنیازده موجب رقم زدن فاجعه‌های عظیم در تاریخ شده است که همسر انسانی چون حضرت علی (ع) و دختر پیامبری که انسانیت به شأن و منزلت او نزد فرشتگان می‌نازند را این‏گونه مظلومانه به شهادت برسانند.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان تأکید کرد: وظیفه ما در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و اصلاح شخصیتمان بسیار سنگین است و به عنوان یک فرد شیعه نباید شرمنده آن همه لطف و عنایت اهل بیت (ع) شویم.

انتهای پیام/74003/ی20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول