اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

فاطمیه اوج دلسوختگی شیعه است

امام جمعه آوج گفت: بزرگداشت شعائر ائمه‌، از نشانه‌های شیعه است.

فاطمیه اوج دلسوختگی شیعه است

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: روایات مختلفی پیرامون زمان شهادت حضرت زهرا (س) وجود دارد که شهادت دخت نبی ‌اکرم (ص) در یکی از روایات 75 روز پس از پیامبر در 13 جمادی‌الاول و در روایات دیگر 95 روز پس از رحلت پدر بزرگوارشان در سوم جمادی‌الثانی نقل شده است.

امام جمعه آوج افزود: همچنین روایات و نقل‌های مختلفی درباره جایگاه والای حضرت زهرا (س) وجود داشته و تمامی آنها گواه بر پاکی و صداقت این بانوی با کرامت و اخلاق است.

وی با بیان اینکه بنابر روایات، وجود حضرت فاطمه (س) علت و بهانه خلقت عالم امکان است، تصریح کرد: خداوند متعال فرموده است که اگر حضرت زهرا سلام‌الله علیها تولد نمی‌یافت وجود نازنین پیامبر(ص) و حضرت علی (ع) نیز آفریده نمی‌شدند و شیعیان جهان در حقیقت از فراوانی گل و خاک ائمه ‌اطهار (ع) خلق شده و به ‌وجود آمده‌اند.

امام جمعه آوج ادامه داد: بزرگداشت ائمه‌ اطهار در هر زمان بر تمام شیعیان لازم بوده و باید در سوگواری‌های آنان سوگوار و در ایام شادی آنان نیز شاد باشیم و این اصل از نشانه‌های قشر شیعه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ضرورت حفظ حریم ائمه ‌اطهار و به ‌ویژه گرامیداشت دهه فاطمیه باید تا پایان مراسم‌های سوگواری حفظ شود، تصریح کرد: کنار گذاشتن شادی و سرور از مسائلی است که باید در ایام پیش‌رو به آن توجه داشت و البته انجام صله ارحام و دید و بازدید‌های نوروزی بدون شادی و سرور اشکالی نداشته و امیدواریم زندگی و جامعه ما رنگ ‌و بوی فاطمی گرفته و جامعه اصلاح شود.

انتهای پیام/77007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول