اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس دانشگاه و حوزه:

مفهوم ازدواج به اندازه عشق‌های رمانتیک تنزل یافته است

یک مدرس دانشگاه و حوزه گفت: ازدواج به عنوان یک تکلیف بر دوش انسان قرار دارد حال آن‌که اهمیت آن به اندازه عشق‌های رمانتیک و فانتزی تنزل یافته است.

مفهوم ازدواج به اندازه عشق‌های رمانتیک تنزل یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فریبا علاسوند امروز در همایش زن، ایثار و ولایت‌پذیری که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: تلقی و دیدگاه جوانان نسبت به موضوع ازدواج و مفهوم آن با نگاه والدین آن‌ها نسبت به این موضوع متفاوت است به طوری که آن‌ها این موضوع را یک مسئله فانتزی دانسته و به داشتن عشق رمانتیک برای تشکیل خانواده بسنده می‌کنند.

وی اهداف تشکیل خانواده را در گذشته متفاوت‌تر از امروز دانست و افزود: در گذشته رسیدن به موقعیت اقتصادی مطلوب، داشتن فرزند، کسب آرامش، پایان دادن به تنهایی، تأمین نیازهای غریزی و محرومیت‌های مختلف از جمله اهدافی بود که جوانان بعد از ازدواج خواستار رسیدن به آن بودند.

علاسوند ادامه داد: مواقعی که ازدواج در عشق رمانتیک خلاصه شود در صورت فروکش کردن مهر و محبت بین زوج‌ها، جوانان دچار این تصور می‌شوند که به روزمرگی گرفتار شده و در تشکیل خانواده شکست خورده‌اند بنابراین برای اصلاح تعریف ازدواج در اذهان عمومی باید تلاش شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه ثمره عشق‌های رمانتیک را داشتن انتظارهای فانتزی دانست و افزود: جوانانی که با چنین پیشینه‌ای پیوند زناشویی با یکدیگر می‌بندند مطالبات آن‌ها از همدیگر به مواردی مانند برپایی جشن تولد، سالگرد ازدواج و ... تقلیل می‌یابد حتی برای جلب رضایت شریک زندگی‌شان، خود را به تیغ جراح‌های زیبایی نیز می‌سپارند و از طرف دیگر مردان نیز انتظار دارند همسرانشان مانند مانکن‌های ماهواره‌ای در مجالس ظاهر شوند.

وی بعضی تصورات مبنی بر عین هم بودن دختران و پسران را نادرست دانست و اظهار داشت: اگر چنین تصوری بین اقشار مختلف جامعه ایجاد شود انتظارهای نامعقولی در بین زوج‌ها ایجاد می‌شود حال آن‌که واقعیت به شکل دیگری است؛ زن و مرد در انسان بودن برابر بوده و معبود خداوند هستند ولی هر کدام وظایف، حقوق و ویژگی‌های متفاوتی از هم دارند.

علاسوند عدم آموزش مهارت‌های جنسیتی به دختران و پسران را یکی از آسیب‌های همسرداری عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته خانواده‌ها دختران را در سن 15 سالگی و پسران را در سن 18 سالگی برای تشکیل خانواده و قبول‌ مسئولیت‌های مادری، پدری و همسری آماده می‌کردند ولی در حال حاضر شرایط به صورتی رقم خورده است که جوانان 12 سال مشغول تحصیل هستند و بعد از آن برای شرکت در کنکور آماده می‌شوند.

این محقق برجسته و مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وضعیت کشورمان نگران‌کننده است ولی شرایط به صورتی نیست که نتوان مشکلات و مسائل را مهار کرد بلکه می‌توان از طریق حفظ اقتدار خانواده، مطالعه و مشاوره بر چالش‌های موجود فائق آمد تا خانواده‌های مسلمان ایرانی در بین ملل دنیا الگو شوند.

انتهای پیام/61002/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول