اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

زندگی علی(ع) و فاطمه(س) همانندی ندارد / جوانان در ازدواج دقت کنند

استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) همانندی ندارد و جوانان باید در ازدواج خود دقت و به معیارهای اسلامی توجه کنند.

زندگی علی(ع) و فاطمه(س) همانندی ندارد / جوانان در ازدواج دقت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام علی‌اکبر بابازاده ظهر امروز در مراسم ویژه بصیرت‏شناسی فاطمی که در حسینیه ثارالله شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن مجید آیات متعددی در رابطه با اهل بیت و حضرت زهرا(س) نازل شده که از آن جمله سوره کوثر است و مختص در شأن و مقام ایشان نازل شده و کلماتی که در این آیات به کار رفته در هیچ کجای قرآن نیامده است.

استاد حوزه و دانشگاه قم افزود:در تفسیر سوره کوثر بحث‌های علمی زیادی انجام شده است؛ اما همین بس که در آیه آخر خداوند حضرت زهرا(س) را خیرکثیر معرفی کرده است.

بابازاده خاطرنشان کرد: در سوره آل عمران آیه 42 که اصل آیه در مورد حضرت مریم(س) است، کلمه اصطفی به معنی برگزیدن و امتیاز دادن استفاده شده که 2بار در قرآن بکار رفته است.

وی بیان داشت: با نزول این آیه اصحاب سوال کردند که اینجا مریم بهترین زنان عالم است و اینکه شما می‌فرمایید فاطمه(س) بالاتر است تفسیر چیست؟

استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: پیامبر در جواب اصحاب فرمودند«اینکه مریم بالاترین زنان عالم است معنای کلی دارد و مانند اینکه یهود قوم برتر است یا بنی اسرائیل بر کل آدمی برتری دارد و یا امت اسلام خیر هستند».

بابازاده تصریح کرد: پیامبر(ص) تاکید کرد «فاطمه خیر اهل زمین و آسمان و اشرف و کریم و برتر است».

وی گفت: فاطمه (س) مربی عالم هستی است و تنها زن معصوم است و از نظر سرمشق زندگی تنها زوج عالم هستی حضرت علی و زهرا (س) هستند.

مبلغ حوزه علمیه قم بیان داشت: در حرکت تقابلی و تعاملی زندگی، زندگی علی و فاطمه همانندی ندارد و حتی بر زندگی پیامبر و حضرت خدیجه (س) برتری دارد.

وی با اشاره به حدیثی قدسی اظهار داشت: خداوند در حدیث قدسی می‌فرماید «علی، فاطمه و فرزندان آنها معصومند و حجت خدابر روی زمین‌اند و به هر کدام اقتدا کنید هدایت می‌شوید».

استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به کلمه صراط اظهار داشت: واژه صراط 45 بار در قرآن آمده و هیچ‏کدام به صورت جمع نیست و همه به صورت مفرد آمده است و این نشان از یک راه مستقیم دارد.

بابازاده خاطرنشان کرد: این راه مستقیم نشان می‌دهد که در یک زبان چند نوع تفکر عقیدتی، دینی نمی‌تواند وجود داشته باشد و در علم ریاضی هم ثابت شده بین دو نقطه بیش از یک خط مستقیم نمی‌گنجد و از نظر عقلی هم اثبات شده است.

وی تصریح کرد: راه مستقیم از دید خدا و پیامبر اکرم(ص) علی و فاطمه و فرزندان ایشان است ولاغیر و ما باید به این ریسمان الهی چنگ بزنیم تا عاقبت به خیر شویم.

استاد حوزه و دانشگاه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتاب پیروزی بدون جنگ «نیکسون» رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: در مقدمه این کتاب نیکسون خطاب به کشورهای اروپایی می‌گوید :«اگر می‌خواهید به کشورهای اسلامی سلطه داشته باشید، باید آنها را تسخیر کنید که از دو راه ایجاد اختلاف بین امت اسلام و ملل اسلامی و گرفتن مکتب و فرهنگ اسلام از آنان است».

وی تصریح کرد: بشر نیازمند مربیان بسیار بالا و والاتر و ارزشمندتری برای رسیدن به اهداف خود است که همانا اهل بیت(ع) و فاطمه زهرا(س) است.

مبلغ حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص فاطمه زهرا(س) گفت: امام خمینی(ره) در توصیف شخصیت صدیقه طاهره فرموده‌اند«فاطمه تجسم تمام ابعاد زن و انسانیت است، او یک زن معمولی نیست؛ بلکه موجودی جبروتی، الهی و نتیجه انسانیت و در کل موجودی با هویت‌های کمالی و ملکوتی عالم در وجود او ظاهر شده است».

انتهای پیام/74002/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول