اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

جوانان هنگام ازدواج به دین‏داری و اصالت توجه کنند

امام جمعه فیروزکوه گفت: دین‏داری و اصالت خانوادگی مهم‏ترین معیارهای انتخاب همسر در مسئله خطیر ازدواج است و باید به جای مال و منال به این مولفه‏ها توجه کرد.

جوانان هنگام ازدواج به دین‏داری و اصالت توجه کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری عصر امروز در جمع خانواده‏های فیروزکوهی در مجتمع فرهنگی و هنری «آفرینش» این شهر، با اشاره به مسئله مهم و سرنوشت‏ساز ازدواج اظهار داشت: دین‏داری یکی از مهم‏ترین معیارهایی است که پسران و دختران در شرف ازدواج و خانواده‏های آنان باید در انتخاب همسر به آن توجه کنند.

وی گفت: نبی مکرم اسلام(ص) همواره در محافل مختلف متذکر می‏شدند که اگر جوانی امین و متدین به خواستگاری دختر خانواده‏ای آمد، حتماً پاسخ مثبت دهند که در غیر این صورت، زمینه فساد و فتنه را در زمین با دستان خود فراهم ساخته‏اند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: اصالت و شرافت خانوادگی دیگر معیارهای مهمی است که باید جوانان توجه خود را در امر خطیر ازدواج بدان مبذول دارند.

وی تاکید کرد: منظور از اصالت و شرافت خانوادگی به معنای مال و منال، موقعیت اجتماعی، تمکن مالی و قدرت یا ثروت نیست.

استیری تصریح کرد: بر پایه آموزه‏‏های اسلام ناب محمدی (ص)، مقصود از اصالت خانوادگی رشد یافتن فرزندان در خانواده‏ای است که در آن والدین نسبت به امور و مسائل تربیتی دلسوزانه توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: شرافت و اصالت خانوادگی همان توجه به آموزه‏ها و ارزش‏های دینی و الهی و تربیت فرزندان بر اساس معیارهای اسلام است.

وی یادآور شد: خانواده‏ها به این معیارهای اساسی در امر خطیر ازدواج توجه کنند و با اهتمام به شاخصه‏های تربیت اسلامی، زمینه‏های بالندگی و تعالی نظام اسلامی را فراهم کنند.

انتهای پیام/2568/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول