اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

ازدواج درست موجب پیشرفت انسان می‌شود

امام جمعه لاهیجان گفت: ازدواج درست موجب پیشرفت و موقعیت‌های مادی و معنوی انسان می‌شود.

ازدواج درست موجب پیشرفت انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر موضوع ازدواج در اسلام را مورد بحث قرار داد و اظهار کرد: ازدواج مهم‌ترین حوادث زندگی یک انسان است.

وی ازدواج را امری مقدس خواند و افزود: ازدواج بهترین کانون زندگی بشری در پیشگاه الهی معرفی شده است که اگر درست انجام شود می‌تواند در پیشرفت و موفقیت‌های مادی و معنوی انسان نقش مهمی ایفا کند.

خطیب جمعه لاهیجان، به فواید ازدواج از دیدگاه علم روز اشاره کرد و گفت: ازدواج موجب بهبود حس بویایی، کاهش وزن و تناسب اندام، کاهش افسردگی و... می‌شود.

وی افزایش جریان خون و طول عمر، کاهش استرس و اضطراب را از دیگر فواید ازدواج از نگاه علم عنوان کرد و گفت: ازدواج در افزایش اعتماد به‌نفس و عزت نفس زنان و مردان می‌تواند تاثیر مهمی داشته باشد.

صرفی‌پور درباره فرا رسیدن روز شوراها، اذعان کرد: سه‌شنبه پیش‌رو روز شوراهاست و امیدواریم مردم در انتخابات آینده شوراهای اسلامی به افرادی که اهل کار و تلاش بوده و متعهد و پاک هستند رأی دهند.

وی، در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، تصریح کرد: امام راحل فرمودند ما می‌خواهیم زن به مقام والای انسانیت برسد و رهبر عزیزمان فرمودند اسلام می‌خواهد که رشد فکری، علمی، اجتماعی و سیاسی و فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری به عنوان یک عضو حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد.

امام جمعه لاهیجان مسئله حجاب را به معنای منزوی کردن زن ندانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این برداشت کاملاً غلط و انحرافی است.

وی اذعان کرد: حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است.

صرفی‌پور درباره جایگاه مادر تصریح کرد: دامن مادر بزرگ‌ترین مدرسه‏اى است که فرزند در آنجا تربیت مى‏شود.

وی افزود: مادر اگر مهذب و پاک باشد فرزند نیز پاک تربیت می‌شود مانند شهدا و صلحا و علما و اولیا که مادران مهذبی داشتند.

خطیب جمعه لاهیجان بدحجابی را آسیبی برای جامعه خواند و متذکر شد: از زنان بدحجاب انسان‌های شرور تربیت می‌شوند.

وی درباره روز کارگر گفت: کارگران افراد پرتلاش جامعه هستند که در استقلال این نظام نقش موثری ایفا می‌کنند.

صرفی‌پور وظیفه معلمان، اساتید و مربیان را بسیار حساس خواند و خاطرنشان کرد: معلمان باید تلاش کنند تا نوجوانان و جوانان کشورمان متعهد و اسلامی تربیت شوند و ملت ما در زمینه علم و تا سال 1404 به مقام نخست علمی خاورمیانه دست پیدا کند بنابراین مجاهدت در این میدان بسیار عظیم است.

وی شهید مطهری را الگوى خوبى براى معلمان دانست و یادآور شد: شهید مطهری تلاش‌هاى فراوانى در علم داشت که 20 ساعت از شبانه‌روز را در زمینه علم سخنرانى، مطالعه و تدریس می‌کرد و در بعد معنوى با خداوند ارتباط داشت.

امام جمعه لاهیجان ساخت مصلی در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و از سازمان چای به دلیل پرداخت مطالبات چایکاران قدردانی کرد.

وی انجام اقدام‌های فرهنگی در راستای شناسایی بهتر پیامبر اسلام (ص) را از موارد بسیار مهم عنوان کرد.

صرفی‌پور با اشاره به یاران حضرت مهدی (عج)، متذکر شد: در روایت آمده است که 15 نفر از قوم موسی، هفت نفر اصحاب کهف و شخصیت‌هایى مانند یوشع نبى، سلمان فارسى، ابودجانه، مقداد و مالک اشتر و حضرت خدیجه و نسیبه زنده می‌شوند و امام عصر «عج» را یاری می‌دهند.

انتهای پیام/2300/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول