اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

ازدواج آسان نیازمند ایجاد بسترهای لازم است

استاندار همدان گفت: برای این‌که جوانان به سمت ازدواج آسان بروند باید در جامعه بسترهای لازم را ایجاد کنیم و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها برای کم‌کردن توقعات انجام شود.

ازدواج آسان نیازمند ایجاد بسترهای لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی محمد آزاد در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سال 92 با بیان این‌که اولین کار ما در ستاد این است که جوانان به سمت ازدواج بروند، اظهار داشت: رویه اشتباهی در جامعه وجود دارد که فردی متولد می‌شود و بعد از مدرسه و دانشگاه سرباز می‌شود و سپس به دنبال شغل و اگر شد ازدواج می‌رود که باید این روند و سبک زندگی را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در جامعه امروز هزینه‌های دختران و پسران جوان را خانواده‌ها می‌دهند باید به سمتی حرکت کنیم که جوانان قبل از دانشگاه ازدواج کنند.

استاندار همدان افزود: خانواده‌ها فرزندان خود را با هزینه و وقت زیاد برای ورود به دانشگاه آماده می‌کنند اما فردی جوانان را در خانواده برای ازدواج آماده نمی‌کند.

وی عنوان کرد: حفظ شئونات و حیا بسیاری از مباحث را در خصوص ازدواج در خانواده‌ها بسته است و برای تغییر این روند باید مسائل فرهنگی خانواده‌ها تغییر کند و بحث در خانواده‌ها باز شود.

آزاد در ادامه با بیان این‌که هر چقدر طلاق را هم کاهش دهیم، بازهم ازدواج کم است، یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی، ائمه جماعات و افرادی که اثرگذار هستند و تریبون دارند باید برای افزایش ازدواج آسان جوانان فرهنگ‌سازی کنند.

وی ادامه داد: اعضای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان قبل از جلسه‌هایی در مورد این موضوع فکر کنند و با تفکر و راهکار در جلسه‌ها حاضر شوند.

استاندار همدان با اشاره به این‌که برخی از اداره‌ها امکانات زیادی برای استفاده از مخاطبین در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان دارند، گفت: اداره‌هایی مثل هلال احمر مخاطب کمی دارند و در مقابل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مخاطب زیادی دارند و باید با ارائه مباحث اصولی و منطقی ازدواج آسان را ترویج کنند.

وی با انتقاد از کلی‌گویی در کارگروه‌ها عنوان کرد: در کارگروه‌های مختلف ستاد ساماندهی امور جوانان حرف‌های خوبی زده می‌شود و مباحث خوبی تصویب شده اما برای هیچ کدام مسئولی مشخص نشده و باید این تفکرات عملیاتی شود.

آزاد در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیرات منفی شبکه‌های ماهواره‌ای در دراز مدت بر روی سست شدن بنیان خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: بنیان خانواده و حفظ ساختار خانواده از خواسته‌های اصلی جمهوری اسلامی است و همه برای حفظ این اصل باید تلاش کنند.

وی افزود: برای جوانانی که قانع هستند می‌توان با جذب خیر و هماهنگی با بازاریان جهیزیه اقساطی در اختیارشان قرار گیرد و یا برای أخذ وام از بانک‌ها خیرین ضمانت چند زوج را انجام دهند تا مشکل ضامن جوانان در بانک‌ها حل شود.

استاندار همدان تصریح کرد: برای تسهیل ازدواج جوانان همانطور که دز شهر سالن‌های ورزشی احداث شده باید چند سالن برای انجام مراسم ازدواج با ارائه خدمات رایگان و غذای مناسب با قیمت ارزان ارائه شود تا آرزوی جوانان برای برگزاری مراسم ازدواج مهیا شود.

وی در پایان گفت: اعضای جلسه به آمار زیاد اکتفا نکنند و به محتوای برنامه‌ها بیشتر توجه کنند و راهکارهای عملی ارائه کنند.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول