اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حاشیه‌های حضور باقری‌لنکرانی در دانشگاه چمران اهواز

از احترام گذاشتن به استاد اخلاق تا درخواست حل مشکل ازدواج جوانان

یکی از کاندیدهای احتمالی یازدهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری در دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافت که این حضور حاشیه‌هایی به همراه داشت.

از احترام گذاشتن به استاد اخلاق تا درخواست حل مشکل ازدواج جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همایش رئیس جمهور هفتم به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران در سالن آمفی تئا‌تر دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد.

*جمعی از دانشجویان با حضور در درب شمالی دانشگاه شهید چمران، از دکتر کامران باقری لنکرانی، استقبال کردند.

*کامران باقری لنکرانی در بدو ورود به دانشگاه شهید چمران اهواز، بر مزار دو لاله بی‌نشان آرام گرفته در کنار مسجد امام خمینی این دانشگاه حضور یافت و به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

*در هنگام ورود باقری لنکرانی به دانشگاه جمعی از طیف‌های مختلف دانشجویان، با شعار صل علی محمد اصلح دوران آمد صل علی محمد یاور رهبر آمد از او استقبال کردند.

*سالن آمفی تئا‌تر شهید مطهری دانشکده علوم ساعتی از قبل از آغاز رسمی مراسم، به طور کامل پر شده بود و تعداد زیادی هم در گوشه و کنار سالن ایستاده بودند.

*با ورود باقری لنکرانی به سالن آمفی تئا‌تر، جمع زیاد دیگری از دانشجویان برای شنیدن سخنانش به درون سالن آمدند و در کمترین جایی که می‌یافتند مستقر می‌شدند.

*ازدحام جمعیت در سالن به گونه‌ای بود که تعداد زیادی از دانشجویان در بالای سن نشستند و جمعی هم در راهروهای بین صندلی‌ها، به طوری که عملا رفت و آمد در سالن متوقف شد.

*وقتی مجری کامران باقری لنکرانی را برای سخنرانی دعوت کرد، وی به پشت تریبون رفت و گفت که خدا را شاکرم که این درک را به بنده حقیر داد که بدانم این شور و محبت نسبت به بنده نیست بلکه نسبت به دیدگاهی است که باید در این انتخابات پرچمداری شود.

*وی گفت: به لحاظ اینکه در محضر حضرت حجت الاسلام زکی‌پور (استاد اخلاق حوزه‌های علمیه خوزستان و مسئول جبهه پایداری خوزستان) هستیم تقاضا می‌کنم شروع جلسه با توجه به این در آستانه میلاد حضرات زهرا (س) می‌باشیم با تذکرات ایشان باشد.

*پس از آن، سخنرانی خود را قطع کرد و چون شاگردی دو زانو در محضر این عالم خوزستانی نشست و به سخنرانی‌اش گوش داد.

*سخنرانی کامران باقری لنکرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز، در دو بخش انجام شد بخش اول سخنرانی به مدت 10 دقیقه بود و بخش دوم نیز پاسخ به سوالات دانشجویان بود.

*در بخش پاسخ به سوالات تعداد زیادی از سوالات به صورت کتبی مطرح شد و دو نفر از دانشجویان هم سوالات شفاهی خود را پرسیدند.

*یکی از دانشجویان به نام نادر عسکری که در ترم 4 رشته برنامه ریزی شهری دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران مشغول تحصیل است با طرح سوالاتی که آیا می‌توانید مشکل اشتغال جوانان را حل کنید؟ آیا می‌توانید مشکل ازدواج جوانان را حل کنید؟ آیا می‌توانید مشکل مسکن جوانان را حل کنید؟ آیا می‌توانید معماری برای اقتصاد فرسوده نفتی جمهوری اسلامی ایران باشید؟ آیا می‌توانید در جهت ارتقای شایسته سالاری در عرصه مدیریت کاری انجام دهید؟ آیا شما می‌توانید روحیه امید، نشاط و شادابی را در محیط دانشگاهی برپا کنید؟ آیا می‌توانید تهدیدات خارجی مهار کنید؟ آیا می‌توانید از سد تحریم‌ها عبور کرده و اقتصادی پویا را به ارمغان آورید؟ آیا می‌توانید تورم را تک نرخی کرده و رشد صعودی قیمت‌ها را مهار کنید؟ آیا می‌توانید اجرای تمدن نوین اسلامی کاری انجام دهید؟ سوالات خود را از باقری لنکرانی به صورت شفاهی پرسید.

*در پایان هم گفت که اگر می‌توانید جاده هست مهیا و عزم کربلا می‌طلبد.

*باقری لنکرانی این سوالات را مروری بر اصل اول قانون اساسی دانست و گفت: این‌ها حقوق اساسی ملت که است که در قانون اساسی آمده، قانون اساسی در فصل اولش این‌ها را به عنوان حقوق ملت ذکر کرده و وظیفه رئیس جمهور است که قانون اساسی را اجرا کند.

*با اینکه جلسه با تاخیر زیاد آغاز شد و کمی به طول انجامید ولی سالن پر از جمعیت است و عده زیادی هم به صورت ایستاده برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند.

*به علت حضور پرشور دانشجویان در سالن آمفی تئا‌تر و کمبود جا، تعداد زیادی که برای شنیدن برنامه‌های دکتر باقری لنکرانی به دانشکده علوم آمده بودند نتوانستند به درون سالن بیایند و برگشتند.

انتهای پیام/72010/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول