اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

ازدواج آسان با تغییر فرهنگ جامعه میسر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: ازدواج آسان جوانان با تغییر فرهنگ جامعه و استفاده از همه ظرفیت‌های جامعه و مشارکت مردم در این موضوع میسر می‌شود.

ازدواج آسان با تغییر فرهنگ جامعه میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه باید در مباحث مربوط به ستاد از کلی‌گویی پرهیز شود، اظهار داشت: در برگزاری کارگاه‌های تخصصی در پایداری بنیان‌های خانواده، تشکیل اتاق فکر فرهنگی و ازدواج جوانان باید از امکانات همه دستگاه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: با عنایت و حساسیتی که به خانواده و سبک ازدواج وجود دارد دو کمیته برای تسهیل ازدواج جوانان تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: یکی از کمیته‌ها با نام کمیته ازدواج آسان به ریاست دانشگاه آزاد و کمیته دیگری با عنوان سبک زندگی اسلامی با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مساجد ظرفیت خوبی برای فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم در مساجد حضور دارند می‌توان از ظرفیت مساجد با استفاده از سخنرانان و ائمه جماعات در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تغییر سبک زندگی استفاده کرد.

بیات اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که همواره در راستای فرهنگ‌سازی در جامعه به مجموعه ما کمک می‌کند، رسانه‌های جمعی هستند که روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و خبرگزاری‌ها هرکدام در این راستا فعالیت‌های خوبی دارند و در ایام ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اطلاع رسانی خوبی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در استان 428 کانون فرهنگی فعالیت می‌کنند که با بهره‌گیری از ظرفیت این کانون‌ها در اثرگذاری بر روی خانواده‌ها می‌توان در راستای فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی و ایرانی استفاده کرد و برای خانواده‌ها الگوی درستی را ارائه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پایان سخنان خود گفت: برای تقویت بنیان خانواده و آشنایی جوانان با نحوه رفتار زناشویی باید سلسله نشست‌هایی با حضور اساتید مجرب برگزار شود که در سال گذشته انجام شد و برای سال جدید هم برنامه‌ریزی شده که نشست‌هایی در خصوص سبک زندگی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج برگزار شود.

* بیش از 62 درصد جوانان مسائل اقتصادی را مشکل ازدواج می‌دانند 

یکی از اساتید دانشگاه‌های همدان نیز در این جلسه گفت: در یک نظرسنجی به عمل آمده از 10 درصد جمعیت جوان استان 62 درصد از جوانان عدم ازدواج خود را مشکلات اقتصادی بیان کردند.

حسن قره‌باغی اضافه کرد: در این نظرسنجی 10 درصد از جوانان مسائل فرهنگی خانواده‌ها، 18 درصد آداب و رسوم غلط جامعه، و 10 درصد روابط خارج از قاعده را باعث عدم ازدواج خود می‌دانند.

وی ادامه داد: باید در راستای ازدواج آگاهانه، به هنگام و به موقع جوانان برنامه‌ریزی کرد و ما در مجموعه فعالیت‌های خود به دنبال چاپ کتاب، نشریات، جذب خیرین برای اشتغال جوانان، و تأمین جهیزیه جوانان هستیم.

استاد دانشگاه‌های همدان در ادامه با بیان اینکه خیلی از مشکلات جوانان در ازدواج، در روابط خانوادگی است، افزود: تشکیل اتاق فکر تخصصی برای جلوگیری از طلاق ضروری است و برای ترویج فرهنگ ازداوج آسان ما تبلیغات محیطی نداریم و در فضای مجازی هم باید تبلیغات شود.

وی در پایان گفت: ما در فعالیت‌های خود از استانداری و همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان کمک می‌خواهیم و در صورت مساعدت همه تضمین می‌کنیم که تا سال آینده 20 درصد میزان طلاق را در جامعه کم کنیم.

انتهای پیام/89019/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول