اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

نیکی به مادر بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: نیکی به مادر به سبب تحمل رنج‌ها، سختی‌ها و از خود گذشتگی‌های بسیار، بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد.

نیکی به مادر بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و با اشاره به جایگاه ویژه آن حضرت، اظهار داشت: صدیقه طاهره یگانه بانویی است که قرآن کریم در آیه تطهیر به صراحت به عصمت ایشان گواهی می‌دهد.

وی با اشاره به آیات و روایات موجود در خصوص فضیلت و جایگاه حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: محبوب‌ترین مردم نزد رسول گرامی اسلام، حضرت زهرا (س) بود، به طوری که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «فاطمه پاره تن من است هر کس او را بیازارد مرا آزرده و هر کس مرا بیازارد خدا را آزرده است».

وی با اشاره به روایاتی از امام جعفر صادق (ع)، عنوان کرد: تمام نیکی‌ها در زنان نهفته شده است و هیچ کس قادر به بها دادن به مقام و منزلت یک زن نیست.

باقری تصریح کرد: مطالعه زندگانی آن حضرت موید این مطلب است که ایشان با وجود تحمل سختی‌ها و مشقت‌های فراوان، هرگز شکایتی نداشتند و همواره به مانند همسری فداکار و دلسوز سبب شادمانی دل و آرامش خاطر حضرت علی (ع) بودند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است زنان مسلمان با مطالعه سیره حضرت زهرا (س) ایشان را به عنوان اسوه زنان عالم الگوی خود قرار داده و در برابر هجمه فرهنگی غرب در عصر کنونی از شیوه زندگانی و دین‌داری ایشان نهایت بهره را ببرند.

وی با تاکید بر وظایف فرزندان در نیکی و محبت به والدین و لزوم قدردانی از زحمات آنان، افزود: در این میان لازم است نیکی به مادر به سبب تحمل رنج‌ها، سختی‌ها و از خود گذشتگی‌های بسیار، بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/61001/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول