اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 برگزار می کند

هشت بسته فرهنگی به‌منظور تکریم مقام زن و مادر

مدیریت فرهنگی هنری منطقه20 به‌مناسبت ولادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) ویژه برنامه‌های مختلفی را در جنوب پایتخت ویژه عموم شهروندان برگزار خواهد کرد.

هشت بسته فرهنگی به‌منظور تکریم مقام زن و مادر

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سیدرضا موسوی در جمع خبرنگاران در ارتباط با ویژه برنامه فرهنگسرای ولاء گفت: هشتمین نشست پاتوق فرهنگی تسنیم به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن ویژه فعالان فرهنگی تربیتی برگزار خواهد شد.

رئیس فرهنگسرای ولاء ادامه داد: مراسم فوق به‌منظور ارتقاء دانش و افزایش کارایی فعالان فرهنگی تربیتی حوزه دختران به‌همت فرهنگسرا ولاء برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با دور جدید نشست‌های پاتوق فرهنگی تسنیم توضیح داد: برگزاری کارگاه آموزشی «ازدواج، چرا و چگونه» با حضور استاد محمد جعفر غفرانی، پژوهشگر علوم قرآنی و استاد الهیات دانشگاه تهران و دکتر مریم حاج عبدالباقی سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همراه است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 افزود: هشتمین گردهمایی اعضای پاتوق فرهنگی تسنیم در تاریخ 12 اردیبهشت ماه از ساعت 8 تا 12 در سالن اجتماعات ولی‌عصر(عج) فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

وی در ادامه در ارتباط با ویژه برنامه خانه فرهنگ رازی فرهنگسرای ولاء خاطرنشان کرد: پاتوق فرهنگی شهدای روستای 10 خیر در قالب طرح «خانه فرهنگ سیار» فرهنگسرای ولاء تشکیل می‌شود که با تمرکز بر بافت اجتماعی و فرهنگی روستاهای حاشیه شهرری و با هدف ارائه خدمات فرهنگی، ارتقای سطح آگاهی و ایجاد فضایی مفرح و آموزنده در این روستاها برنامه‌ریزی شده است.

موسوی با تاکید بر ضرورت ترغیب تمام آحاد جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان به انس با قرآن گفت: آشنایی بیشتر با سیره حضرت فاطمه (س) و لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی در ارکان زندگی از دیگر اهداف ما در برگزاری این مراسم است.

وی ادامه داد: در این بخش روحانیون متخصص در امر قرآن و احکام، به مشاوره‌های دینی و همچنین انجام آزمون قرائت و حفظ قرآن، توضیحاتی در خصوص زندگی فاطمه الزهرا (س) می‌دهند.

رئیس فرهنگسرای ولاء برپایی ایستگاه نقاشی، کاردستی و سفالگری را از دیگر برنامه‌های پاتوق فرهنگی شهدای روستای ده خیر برشمرد و گفت: با توجه به قرابت زمانی این برنامه با روز گرامیداشت مقام مادر و مصادف شدن آن با روز معلم، در این غرفه‌ها کودکان و نوجوانان با راهنمایی مربی می‌توانند آثار هنری خود را با موضوعات مادر و معلم، در قالب نقاشی، کاردستی و سفالگری در معرض دید عموم قرار دهند.

وی تاکید کرد: پاتوق فرهنگی شهدای روستای ده خیر 12 اردیبهشت ماه از ساعت 8 تا 20 در مدرسه راهنمایی شهدای اصناف به نشانی شهرری، جاده ورامین، روبروی فیروزآباد، روستای ده خیر برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: خانه فرهنگ دولت آباد فرهنگسرای ولاء نیز با هدف آشنایی کودکان با سیره حضرت فاطمه زهرا (س)و تقدیر از مادران جشن سپاس از مادر را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در این جشن برنامه‌های شاد و متنوعی با موضوع مادر از جمله قصه‌گویی عروسکی، نمایش، شعرخوانی دسته جمعی، مسابقه بوی بهشت (القاب حضرت سلام‌الله ) و ... اجرا می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 با اشاره به دیگر برنامه‌های جانبی این جشن گفت: کارگاه سفال شمیم یاس از دیگر برنامه‌های جانبی است که در این کارگاه داستانی از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) که الگوی همه مادران جهان است، برای کودکان تعریف می‌شود و کودکان تسبیحات آن حضرت را در این کارگاه می‌آموزند و همچنین با کمک مربیان تسبیح و گل یاس را به‌عنوان نمادی از آن بانوی بزرگوار در تابلوهای  سفالی قرار داده و آن را طی مراسمی به مادران خود هدیه می‌دهند.

وی تاکید کرد: این مراسم روز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 12 در سالن اجتماعات خانه فرهنگ دولت‌آباد برپا خواهد شد.

موسوی به ویژه برنامه خانه فرهنگ 13 آبان اشاره کرد و توضیح داد: نشست‌های اخلاقی در خانواده، کارگاه مشاوره گروهی و جلساتی با موضوعات اخلاقی و با بهره‌گیری از سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت علیهم‌السلام روز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه همزمان با روز مادر از ساعت 10 تا 12 برگزار خواهد شد.

وی در ارتباط با مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق(ره)افزود: جشن من و مادرم ویژه مادران و دختران آن‌ها به‌مناسبت ولادت بانوی دو عالم در پارک پردیس بانوان و سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق(ره) روز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 17 برگزار و مهلت ثبت‌نام آن‌ها نیز روز یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره)است.

علاقمندان برای شرکت در مراسم‌های ذکر شده می‌توانند به فرهنگسرای ولاء واقع در شهرری، میدان نماز مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول