اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا:

امکانات مشهد استانداردهای AFC را دارد/ کشورهای آسیایی رده‎های پایه را جدی بگیرند

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: امکانات موجود در مشهد استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد و میزبانی خوبی در رقابت‌های نونهالان داشت.

امکانات مشهد استانداردهای AFC را دارد/ کشورهای آسیایی رده‎های پایه را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دکتر شامل کامل ظهر امروز در نشست خبر مسابقات فوتبال نونهالان آسیا در هتل میثاق مشهد، اظهار داشت: این مسابقات بهترین مسابقاتی بود که تاکنون در این سطح دیده‎ام، سه زمین چمن تمرینی دانشگاه فردوسی و استادیوم ثامن‌الائمه(ع) و امکانات دیگر شهر مشهد در اختیار تیم‏‎ها بود.

وی افزود: امکانات موجود در مشهد حداقل استانداردهای AFC را دارا است که به نظر من برای برگزاری این مسابقات مناسب بود.

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی مشهد در مرحله نهایی رقابت‎های قهرمانی پسران زیر 14 سال آسیا در خرداد ماه سال آینده، گفت: از هشت تیم مرحله نهایی تاکنون صعود ایران، عربستان، عراق، کره جنوبی و تاجیکستان مشخص شده است و در حال حاضر کشورهای ایران و عربستان درخواست میزبانی این مرحله از رقابت‎ها را به AFC داده‎اند.

دکتر شامل کامل با بیان اینکه واگذاری میزبانی مرحله نهایی این رقابت‌ها در سال 2014 به هر کشوری با تصمیم AFC صورت می‌گیرد، افزود: قطعا این تصمیم بر اساس گزارشاتی که پس از این مسابقات به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‎کنیم و بررسی‎های بعدی که تیم‎های اعزامی از کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‎دهند، گرفته می‎شود.

وی با اشاره به برنامه‎های ویژه AFC برای رشد فوتبال پایه عنوان کرد: بر اساس ملاکی که فیفا اعلام کرده است، رده سنی نونهالان به گروه سنی زیر 12 سال و جوانان از 12 سال تا 20 سال اطلاق می‎شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در حمایت از آنها نقش بسیار مهمی دارد.

وی ادامه داد: کارگاه‎های آموزشی و برنامه‎های خوبی از سوی AFC برای رشد مربیان، داوران و بازیکنان از رده‎های سنی پایه تا بزرگسالان برگزار می‎شود که در جهت حمایت از این ورزش در همه رده‎های سنی است.

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله نونهالی را مرحله طلایی آموزش فوتبال عنوان کرد و گفت: باید همه کشورها حضور در رقابت‎های آسیایی رده‎های پایه را جدی بگیرند و تلاش کنند که با آماده‎سازی کامل بازیکنان، رقابت به معنای واقعی در این مسابقات صورت گیرد که باعث پیشرفت این ورزش می‎شود.

وی با بیان اینکه دغدغه کنفدراسیون فوتبال آسیا فعالیت همه اعضا همانند کشورهایی چون ایران، ژاپن و عربستان در حوزه رده‎های سنین پایه است، افزود: این نهاد به همه اعضای خود توصیه می‎کند که در این رابطه تلاش کنند اما ساز و کاری برای جریمه کشورهایی که در این زمینه کوتاهی می‎کنند، وجود ندارد.

شامل کامل با اشاره به حرکت رو به جلوی فوتبال آسیا در 10 سال گذشته به برگزاری انتخابات AFC در روز 12 اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: تاکنون پروژه‎های بسیاری برای رشد فوتبال آسیا اجرا شده که امیدواریم با تلاش همه کشورهای عضو برنامه‎ریزی‎های بیشتری در این رابطه داشته باشیم.

وی با تشکر از تمام افرادی که در برگزاری مسابقات گروه D رقابت‎های مقدماتی فوتبال زیر 14 ساله‎های آسیا در مشهد نقش داشتند، عنوان کرد: مردم مشهد بسیار خوب و مهربان هستند و به ندرت در اعضای یک گروه این میزان صمیمت و تلاش برای کسب موفقیت در موضوعی را دیده‎ام.

اصغر سهمی، نماینده تام‌الاختیار فدراسیون فوتبال و دبیر کل اجرایی مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 14 ساله‎های آسیا نیز در این نشست خبری با تشکر از تمامی ارگان‎‏هایی که در برگزاری مطلوب این رقابت‎ها همکاری کردند، گفت: در برگزاری این رقابت‎ها تمامی امور از جمله اسکان تیم‎های شرکت‌کننده، آماده‌سازی محل برگزاری و مباحث فرهنگی با تلاش‏های آستان قدس رضوی، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه فردوسی، هلال احمر، هیات پزشکی و ورزشی و ... به نحو خوبی انجام شد.

سهمی به فعالیت افراد با تجربه هیئت فوتبال خراسان‎رضوی و پیشکسوتان زبده ورزش استان در ستاد برگزاری این مسابقات اشاره کرد و افزود: رسانه‎ها نیز در انعکاس مطلوب این رقابت‎ها یار و یاور ستاد برگزاری بودند که تلاششان قابل تقدیر است.

وی فوتبال خراسان‎رضوی را توانمند توصیف کرد و درباره حضور نداشتن بازیکنان نونهال استان در تیم ملی گفت: با توجه به برگزاری اردوی آمادگی این تیم از چندی پیش در مشهد با حضور 26 بازیکن معرفی شده، طی مذاکراتی چهار نفر از نونهالان استان در این اردو شرکت کردند که در رابطه با ادامه حضور آنان در این رقابت‎‏ها کوتاهی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مسابقات در ایران برگزار می‎شد و نیازی به اخذ مجوزهای خروج و هماهنگی‎های مختلف نبود، این موضوع که فرصت برای اعلام اسامی بازیکنان خراسانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا نبوده است، صحت ندارد.

وی با ابراز تاسف از حضور نداشتن فوتبالیست‎های نونهال خراسان‎رضوی در این رقابت‎ها، این موضوع را زنگ خطری برای ورزش استان دانست و گفت: باید در مدیریت اداری و مباحث آموزشی تجدید نظر کنیم تا شاهد تکرار این موارد نباشیم.

سهمی با بیان اینکه ساختار فوتبال در خراسان مشکل دارد چون به سنین پایه کمتر پرداخته شده است، عنوان کرد: با حدود 34 مدرسه فوتبال در سطح استان مکاتباتی در رابطه با حضور فوتبالیست‎های نونهال و نوجوان در ورزشگاه و تشویق تیم ملی داشتیم که متاسفانه تنها یک مدرسه با ما همکاری داشت.

وی افزود: میزبانی این سطح از مسابقات در مشهد فرصت بسیار خوبی را ایجاد کرد و امیدواریم با موافقت برگزاری مرحله نهایی این رقابت‎ها در ایران شاهد کسب موفقیت‏های بیشتر باشیم.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول