اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایش قیمت‌ها مقدمه‌ای برای رکود در بازار خانه و مسکن است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جو روانی حاصل شده از افزایش قیمت موجب خالی نگهداشتن آپارتما‌ن‌ها شده است، گفت: افزایش قیمت‌ها مقدمه‌ای برای رکود در بازار خانه و مسکن است.

افزایش قیمت‌ها مقدمه‌ای برای رکود در بازار خانه و مسکن است

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: خرید و فروش مسکن به ویژه آپارتمان در رکود بی‌سابقه‌ای به سر می‎برد و این امر به این دلیل است که سودجویان و دلالان در این حوزه به هیچ عنوان تن به کاهش قیمت‌ها نمی‌دهند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در کشور، افزود: این افزایش قیمت توان خرید متقاضیان مسکن را کاهش داده و یکی از عوامل رکود در بخش مسکن شده است.

نایب رئیس کمیته مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر در کنار این رکود جو روانی حاصل شده از افزایش قیمت موجب خالی نگهداشتن آپارتما‌ن‌ها شده که در آینده بتوانند با فروش آن‌ها به سود بیشتری دست پیدا کنند و این موجب افزایش رهن و اجاره نیز شده است.

جلیل، افزایش قیمت رهن و اجاره را از دیگر معضلات بازار مسکن برشمرد و خاطرنشان کرد: زندگی مصرف‌کنندگان مسکن در بخش رهن و اجاره نیز دچار مشکل شده و به چالشی بزرگ در زندگی آن‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه جای نظارت دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی در کنترل و نظارت بازار مسکن خالی است، گفت: مردم نمی‌دانند به چه مرجعی مراجعه و مشکلات خود را در این حوزه با چه کسی در میان بگذارند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، عدم عرضه مسکن مهر و  نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های کلان را از عوامل تشنج در بازار مسکن برشمرد و افزود: اگر کنترل و نظارت در این رابطه تدبیر نشود احتمال اینکه نقدینگی‌های خانگی ارزی و ریالی با توجه به رکود طلا و ارز در کشور و جهان به این بازار سوق پیدا کند زیاد است و  این امر می‌تواند فشار سختی بر اقتصاد کشور تحمیل کند.

جلیل، هدفمند کردن بازار مسکن را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت آینده برشمرد و گفت: قانون‌مند کردن و تحت نظارت قرار دادن بازار مسکن یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کلان و زیربنایی است که دولت آینده باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/68004/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول