اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل تعاون مازندران:

پیمانکاران مسکن مهر درست انتخاب نمی‌شوند

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: به پیمانکاری که در ساخت و ساز مسکن مهر توان مالی 700 میلیون تومانی نداشت، کار 8 میلیارد تومانی واگذار شد.

پیمانکاران مسکن مهر درست انتخاب نمی‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالله کیاکجوری صبح امروز درباره آخرین وضعیت مسکن مهر و تعداد پروژه‌های در دست اجرا با چند نفر از خبرنگاران به گفت‌وگو پرداخت و اظهار داشت: مسئولیت مستقیم مسکن مهر برعهده راه و شهرسازی است.

معاون مدیرکل تعاون، کار رفاه و تامین اجتماعی مازندران ادامه داد: اداره تعاون سابق برای ساماندهی مسکن اقشار کم درآمد اقدام به تاسیس تعاونی کرد و بهترین راه برای ساماندهی مسکن اقشار کم درآمد ایجاد تعاونی بود.

وی در ادامه به ناکارآمد بودن برخی تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: مسکن مهر به خاطر عدم تخصصی بودن تعاونی‌ها از ابتدا به انحراف رفت، کسانی که تعاونی ساخت مسکن را تشکیل دادند متخصص نبودند و نیاز بود در زمان تشکیل این تعاونی‌ها مدیران تعاون دقت لازم را در تشکیل تعاونی به خرج می‌دادند.

این مسئول در ادامه درباره تعداد مسکن مهری که در مازندران در دست احداث است، گفت: در بحث آمار و ارقام باید اداره مسکن راه و شهرسازی ورود پیدا کند.

وی بیشترین مسئولیت مسکن مهر را که متوجه اداره تعاون، کار، و رفاه  اجتماعی مازندران می‌شود را بررسی اساس کار تعاونی‌ها از لحاظ قانونی عنوان کرد.

کیاکجوری ادامه داد: در ساخت مسکن مهر چه ابزار و کالایی مورد استفاده قرار می‌گیرد در حوزه کار راه و شهرسازی است و تعاونی‌ها دستگاه بین‌بخشی برای احداث مسکن مهر هستند.

وی دیگر مشکلات مسکن مهر در مازندران را کمبود زمین در این استان عنوان کرد و گفت: زمین خوب در مازندران برای احداث مسکن بسیار سخت قابل دسترس است، دولت باید زمین را در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌داد که این قابلیت در مازندران وجود نداشت.

کیاکجوری ادامه داد: قابلیت‌های واگذاری زمین در نقاط دور افتاده بود و اعضای کمتری جذب تعاونی‌ها می‌شدند.

وی عدم تامین آورده را دیگر مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر در مازندران اعلام کرد و گفت: برخی از اعضا پول لازم را در اختیار تعاونی‌‌ها قرار نمی‌دهند.

این مسئول بخش تعاون مازندران سستی زمین و افزایش هزینه‌ساخت در مسکن مهر مازندران را دیگر چالش و مشکلات تعاونی‌ها اعلام کرد و گفت: با افزایش قیمت تمام شده، اعضای تعاونی‌ها مسکن مهر در مازندران به این باور رسیدند که در ساخت مسکن غش وجود دارد که این موضوع در مسکن مهر آمل به خوبی قابل مشاهده است.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ادامه به عدم همراهی دستگاه خدمات‌رسان برق، آب و گاز برای تامین انرژی این واحد‌ها اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسانی برخی از اقدامات را برعهده متقاضیان واگذار کردند.

این مسئول به بخشی از مشکلات مسکن مهر در مازندران که متوجه اداره راه و شهرسازی است، اشاره کرد و گفت: پیمانکاران انتخاب شده برای ساخت مسکن مهر در مازندران دارای رتبه بسیار خوبی نبودند.

وی ادامه داد: پیمانکاران ابتدا به صورت پیمان مدیریت وارد شدند و پس از تبدیل شدن وضعیت پیمانی، تغییری در پیمانکاران قبلی‌ ایجاد نشد.

کیاکجوری ادامه داد: به پیمانکاری که گرید پنج داشت و نمی‌توانست بیشتر از 700 میلیون تومان پروژه بگیرد کار 8 میلیاردی واگذار شد.

وی در پایان گفت: برای واگذاری کار به پیمانکار، بر اساس قانون 25 درصد آورده باید در اختیار پیمانکار باشد که این موضوع در مسکن مهر مازندران کمتر دیده شد و پیمانکاران انتظارشان این بود که تعاونی‌ها باید این مبلغ را واگذار کنند که این موضوع در مازندران کمتر اتفاق افتاد.

به گزارش فارس، در حالی این مسئول بیشترین مسئولیت ساخت مسکن مهر در مازندران را متوجه اداره کل راه و شهرسازی مازندران می‌کند که عباس رهگشا مسئول مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی مازندران خواستار شفاف‌سازی موضوع از جانب اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

انتهای پیام/86004/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول