اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 100 باستان‌شناس داخلی و خارجی

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت آغاز به کار کرد

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان ارشد سازمان میراث فرهنگی کشور در جیرفت آغاز به کار کرد.

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، صبح امروز همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جیرفت با حضور جمعی از مسئولان ارشد سازمان میراث فرهنگی کشور، استاندار کرمان و بیش از 100 باستان‌شناس داخلی و خارجی در محل تالار شهید مداحی‌پور این شهرستان آغاز شد.

این همایش بین‌المللی با حضور مقامات ارشد استانی، کشوری و جمع زیادی از باستان‌شناسان داخلی و خارجی و دانشجویان به مدت دو روز برگزار می‌شود.

در روز اول این همایش مقامات ارشد و باستان شناسانی چون انریکو اسکالونه، احمد آزادی، صادق ملک شهمیرزادی، نادر علیدادی سلیمانی، مهدی رازانی، مرتضی حصاری، حمیده چوبک، پریسا محمدی و ... در زمینه پژوهش‌های باستان شناسی جیرفت به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

در روز دوم نیز اساتیدی چون میرعابدین کابلی، حسینعلی کاوش و رولان بزانول در زمینه گاه‌نگاری جنوب شرق ایران سخنانی را ارائه می‌کنند.

نمایشگاه باستان‌شناسی در حاشیه این همایش برگزار و در آن آثار باستانی که از کشور انگلستان برگردانده شده و دیگر آثاری که طی سال‌های اخیر در شهرستان جیرفت کشف شده به نمایش گذاشته می‌شود.

برپایی نمایشگاه کتاب در محل موزه جیرفت از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش است که در این نمایشگاه انواع مختلف کتاب‌های باستان‌شناسی و مقاله‌های منتخب که به چاپ رسیده‌اند، عرضه و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

پژوهش‌های باستان‌شناسی، گاه‌نگاری جنوب شرق ایران و دانش و فن‌آوری فلز و مس از محورهای همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت است.

انتهای پیام/2655/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول