اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جیرفت با حضور باستان‌شناسان داخلی و خارجی7 و 8 اردیبهشت ماه جاری در جیرفت برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت برگزار می‌شود

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از جیرفت در این شهرستان به عنوان یکی از شاخص‌ترین حوزه‌های فرهنگی جنوب شرق ایران نام برد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر در حوضه هلیل‌رود جیرفت و جازموریان پژوهش‌های زیادی انجام گرفته است که دستاوردهای مهمی را به دنبال داشته است.

وی به بررسی، بازنگری و تحلیل پژوهش‌های انجام شده این منطقه در این همایش اشاره کرد و افزود: با استفاده از محورها و مباحث مدنظر این همایش، چشم‌انداز و برنامه‌ریزی پژوهش‌های آینده شهرستان جیرفت تعیین می‌شود.

شمس‌الدینی بیان داشت: جیرفت در زمینه‌های فرهنگی و تاریخی دارای ظرفیت‌های زیادی است که می‌تواند در برنامه پایدار و ماندگار توسعه این منطقه کمک شایانی کند.

وی به محورهای همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جیرفت اشاره کرد و گفت: پژوهش‌های باستان‌شناسی، گاه‌نگاری جنوب شرق ایران و دانش و فناوری فلز و مس از محورهای این همایش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطر نشان کرد: باستان‌شناسانی معروفی از داخل و خارج کشور مانند کشورهای ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان و آمریکا در این همایش بین‌المللی شرکت دارند.

وی عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند، چکیده مقالات خود را تا تاریخ 28 فروردین ماه جاری به دبیرخانه همایش (icar.symposium@gmail.com و icar.symposium@ yahoo.com) ارسال کنند.

انتهای پیام/2655/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول