اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش باستان‌شناسی جوان شمال کشور خبر داد

ترجمه 310 کتیبه دست‌نوشته کاوش شده از فلات مرکزی ایران

خبرگزاری فارس: دبیر همایش باستان‌شناسی جوان شمال کشور گفت: ستوده محقق و پژوهشگر پیشکسوت و نام‌آشنای باستان‌شناسی، ترجمه 310 کتیبه دست‌نوشته کاوش شده از فلات مرکزی ایران را در دست دارد.

ترجمه 310 کتیبه دست‌نوشته کاوش شده از فلات مرکزی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، نخستین همایش باستان‌شناسی جوان شمال کشور با حضور منوچهر ستوده محقق و پژوهشگر پیشکسوت و نام آشنای باستانشناسی در چالوس برگزار می‌شود.

جلسه هماهنگی اعضای هیئت اجرایی نخستین همایش باستان‌شناسی جوان شمال کشور بعدازظهر امروز برگزار شد.

در این جلسه دبیر همایش باستان‌شناسی جوان شمال کشور گفت: حدود 700 نسخه از فراخوان همایش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی مازندران به کلیه استان‌های کشور ارسال شده و با اینکه مدت زمان زیادی از توزیع فراخوان نگذشته از استان‌های مختلف تماس داشتیم که این نشان می‌دهد تا حدود 80 درصد در این رابطه موفق بوده‌ایم.

بهروز نقیبی از فروزان‌فر پدر باستان شناسی کشور و ستوده محقق و پژوهشگر پیشکسوت و نام آشنا به عنوان میهمانان و سخنرانان ویژه این همایش نام برد و افزود: دکتر ستوده با وجود کهولت سن و کسالت و همچنین در دست داشتن ترجمه 310 کتیبه دست نوشته کاوش شده از فلات مرکزی ایران به دعوت ما پاسخ مثبت دادند که این مهم موجب استقبال و خرسندی باستان‌شناسان به‌ویژه دانشجویان رشته باستان‌شناسی شده که با تماس‌های متعدد از حضور این استاد برجسته در همایش ابراز خرسندی می‌کنند.

وی با بیان اینکه 150 دعوت‌نامه برای مسئولان استانی و منطقه‌ای و اساتید دانشگاه ارسال می‌شود، بیان داشت: از نکات قابل توجه این همایش امکان گزارش‌نویسی دانشجویان از این همایش است که با ارایه به اساتید از یک تا سه نمره دریافت خواهند کرد.

نقیبی از همکاری شوراهای اسلامی و شهرداری‌های چالوس، مرزن آباد و کلاردشت، جامعه ورزش شهرستان چالوس، اداره کل میراث فرهنگی، دانشگاه کمال الملک نوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی چالوس و انتشارات ناسنگ در برپایی این همایش ملی تقدیر کرد و گفت: عوامل اجرایی و مسئولان کمیته‌های مختلف این همایش که حدود 20 نفر هستند مشخص شده اند، ضمن اینکه سه استاد دانشگاه از شهرهای چالوس، نوشهر و استان گیلان داوری آثار را برعهده خواهند داشت.

دبیر همایش باستان‌شناسی جوان شمال کشور افزود: برای تمام شرکت‌کنندگان در جشنواره و نیز دانشجویان فارغ‌التحصیل سال 88 که هم‌اکنون مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باستان شناسی هستند هدایای ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

نقیبی شرایط شرکت در جشنواره را شامل موارد ذیل برشمرد و تصریح کرد: آثار ارسالی، خاص دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته باستان‌شناسی و مرتبط به آن باشد، ارسال اصل مقاله به همراه لوح فشرده به انضمام فرم فراخوان باشد، آثار ارسالی در هیچ همایشی به نمایش گذاشته نشده باشد، موضوع آثار ارسالی (محوطه‌ها، تپه‌ها، نباله‌ها، غارها، کاخ‌ها و ...) باشد و آثار ارسالی از 30 دقیقه بیشتر نباشد.

دبیر همایش باستان شناسی جوان شمال کشور با بیان اینکه این همایش سوم خرداد در دو نوبت صبح و عصر در محل سالن شهید آوینی چالوس برگزار می‌شود، گفت: متقاضیان شرکت در همایش تا روز 25 اردیبهشت مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه همایش به آدرس چالوس، خیابان 17 شهریور، ساختمان شورای اسلامی شهر ارسال کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول