اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی کرمان:

نمایشگاهی از آثار باز گردانده شده از خارج کشور در جیرفت برگزار می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری و منابع انسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حاشیه همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت، نمایشگاهی از آثار بازگردانده شده از خارج کشور برگزار می‌شود.

نمایشگاهی از آثار باز گردانده شده از خارج کشور در جیرفت برگزار می‌شود

فکور پاس در حاشیه جلسه شورای اداری جیرفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جیرفت هفتم و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از 11 سال از حفاری‌های غیرمجاز در شهرستان جیرفت این همایش در سال جاری برگزار می‌شود که انتظار می‌رود، بتواند در سطح همایش‌هایی که پیش از این برگزار شده است، منعکس کننده این رویداد عظیم و عجیب باستان‌شناسی باشد.

پاس با بیان اینکه تمدن گمشده «ارت» طبق برخی نظریه‌ها خاستگاه تمدن بشریت به شمار می‌رود، تصریح کرد: اما این نظریه باید با کاوش‌ها، بررسی و پژوهش‌های مختلف به اثبات برسد که لازمه آن نیز انجام مقدماتی مانند این همایش‌ها و نشست‌ها است.

وی ابراز داشت: با ورود صاحب‌نظران به این منطقه و مشاهده عظمت آن و آثار به جای مانده از این تمدن، آنان می‌توانند پس از بحث و بررسی در این زمینه نظریه را به یک فرصت مناسب تبدیل کنند که شهرستان جیرفت همان‌گونه که بهشت زمین‌شناسی محسوب می‌شود، بهشت باستان‌شناسی نیز نام گیرد.

پاس با تأکید بر اینکه لازمه این کار معرفی این رخداد مهم است، عنوان کرد: این همایش بین‌المللی با حضور 200 نفر از کارشناسان داخلی و خارجی در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود که نیازمند همکاری و تعامل همه اداره‌ها و نهادها است. 

وی با بیان اینکه باید تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهر جیرفت و استان کرمان نسبت به برگزاری این همایش انجام گیرد، اذعان داشت: باید بتوانیم، این رویداد را به یک نماد تبدیل کرده و در نهایت انعکاس جهانی گسترده‌ای برای آن رقم بزنیم.

معاون سرمایه‌گذاری و منابع انسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حاشیه همایش بین‌المللی باستان‌شناسی شهرستان جیرفت نمایشگاهی از آثار بازگردانده شده از خارج کشور که هم‌اکنون در موزه ملی نگهداری می‌شوند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80001/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول