اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

اردبیل نامزد انتخاب شهر مطالعه شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از قرار گفتن اردبیل در بین چهار نامزد نهائی انتخاب شهر مطالعه خبر داد.

اردبیل نامزد انتخاب شهر مطالعه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، صادق فرهمندامین ظهر امروز در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار داشت: در بین نامزدهای نهائی شهرهای کرج، اهواز، یزد و اردبیل قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: این شهرها براساس شاخص‌های متعدد از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انتخاب شده‌اند و با رونمائی از لوح زرین در غرفه نهاد در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قرار است این لوح به مدیران فرهنگی شهر انتخاب شده به عنوان شهر مطالعه اهدا شود.

این مسئول با بیان اینکه قرار گرفتن اردبیل در بین کاندیداهای شهر مطالعه، افتخار بزرگی برای استان است، اضافه کرد: امیدوارم با همدلی و تلاش مسئولان استان بتوانیم به عنوان شهر مطالعه در سال جاری انتخاب و عنوان اولین شهر مطالعه کشور را به خود اختصاص دهیم.

فرهمند موفقیت‌های استان را در پنج سال اخیر در عرصه کتاب و کتابخوانی بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: موفقیت‌های استان در برگزاری همایش‌های کشوری، افتتاح گنجینه آثار نویسندگان استان، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه، شبانه‌روزی کردن کتابخانه مرکزی اردبیل و نیز استقبال کم‌نظیر شهروندان از کاروان کتابخانه صبا، کسب رتبه سوم کشوری در حوزه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، کسب رتبه دوم کشوری در حوزه کانون‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی استان در کنار ارتقاء استان اردبیل در شاخص‌های متعدد کتابخانه‌ای از جمله افزایش عضویت شهروندان در کتابخانه‌ها، توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در پنج سال اخیر و افزایش سرانه مطالعه در جلب نظر مدیران نهاد بسیار تأثیرگذار بوده‌اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مردم استان بیش از پیش با حضور در کتابخانه‌های عمومی و قرار دادن کتاب در سبد مصرفی روزانه خود، فرهنگ کتابخوانی را در سطح جامعه نهادینه کرده و در این رقابت تنگاتنگ فرهنگی، گوی سبقت را از دیگر شهرها ربوده و لوح زرین شهر مطالعه را به اردبیل بیاورند.

انتهای پیام/62003/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول