اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

چیزی از طرح آمایش سرزمین عاید کهگیلویه و بویراحمد نشده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با درنظر گرفتن همه جوانب به این نتیجه رسیدیم که طرح آمایش سرزمین متوقف شود، چراکه این چرخه معیوب در هرجا که قطع شود به نفع این استان خواهد بود.

چیزی از طرح آمایش سرزمین عاید کهگیلویه و بویراحمد نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کارگروه آمایش سرزمین در استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه امروز برای بررسی طرح آمایش این استان که از سال 85 شروع شده، بار دیگر تشکیل جلسه داد تا این‌بار از سوی سید حسین صابری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

سید حسین صابری در این نشست بعد از شنیدن گزارش مدیران دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: قصد دارم که در مدت پنج دقیقه عرایضی داشته باشم که هم تلخ هستند و هم سخت؛ سختی برای به کار بردن عباراتی که مدیران را نرنجاند و تلخی از بایت این همه کم‌کاری و بی‌توجهی به یک طرح مهم که با تعلل 6 ساله در اجرای آن مواجه هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین از سال 85 شروع شده و تا امروز که بیش از 6 سال از آن می‌گذرد، هیچ پیشرفت و نتیجه‌ای نداشت و چیزی از قبل این آمدن و رفتن‌ها و تشکیل‌ جلسات عاید این استان نشده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز مشابه چنین جلسه‌ای برگزار شد و با درنظر گرفتن همه جوانب به این نتیجه رسیدیم که طرح آمایش سرزمین متوقف شود، چراکه این چرخه معیوب در هرجا که قطع شود به نفع این استان خواهد بود.

صابری گفت: البته آن روز خیلی شفاف نگفتم و از این بابت نیز پشیمانم، اما امروز با صراحت می‌گویم که پرونده این طرح بسته شود و در این مسیر نیز به دنبال مقصر نیستم و همه تقصیرها را به گردن می‌گیرم.

* طرح یک‌ساله آمایش بعد از گذشت 6 سال اندر خم یک کوچه است

وی بدون اشاره مستقیم با طرح انتقاداتی از عملکرد مدیران و مشاور این طرح مهم تصریح کرد: طرحی که در سال 85 شروع شده و قرار بوده یکساله به نتیجه برسد، بعد از گذشت 6 سال و گذراندن چندین برنامه یکساله و یک برنامه پنج ساله هنوز در این مرحله است که فلان اداره اطلاعات خود را به مشاور داده است یا خیر که این جای تأسف دارد و حلقه مفقوده در توسعه این استان را باید در این موارد جستجو کرد.

صابری اضافه کرد: هیچ‌کس به اندازه خود مدیران و کارشناسان هر بخش از وضع موجود و ظرفیت‌های این استان مطلع‌تر نیست؛ به عنوان مثال کیست که نداند این استان ظرفیت گردشگری بسیار، آب و هوای متنوع و چهارفصل، منابع آب فراوان و معادن بی‌نظیری دارد، پس به دنبال چه هستیم.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ما در اطلاعات تئوری چیزی کم نداریم؛ مهم این است که وارد فاز عمل شویم.

به گزارش فارس از یاسوج، در این نشست سید حسین صابری به معاون برنامه‌ریزی خود اختیار تام داد تا با نشستی جداگانه نحوه پایان دادن به قرارداد مشاور طرح آمایش سرزمین را مشخص کند.

همچنین مقرر شد تا مشاور این طرح گزارش حداکثر 15 صفحه‌ای را از وضعیت موجود این استان به همراه پیشنهادها به استانداری کهگیلویه و بویراحمد ارائه کند.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول