اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

طرح آمایش جلسات قرآنی تهیه می‌شود/تشکیل نمایشگاه دائمی قرآن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن اشاره به تهیه طرح آمایش جلسات قرآنی قم در سال 92 بر لزوم تشکیل نمایشگاه دائمی قرآن در قم تأکید کرد.

طرح آمایش جلسات قرآنی تهیه می‌شود/تشکیل نمایشگاه دائمی قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در نخستین گردهمایی مشترک مسئولان موسسات قرآنی این استان در سال 92 که در سالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم برگزار شد، گفت: برگزاری این گردهمایی مشترک می‌تواند در هماهنگی هرچه بیشتر موسسات تأثیرگذار باشد و موسسات می‌توانند به خوبی با برنامه‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد آشنا شوند.

وی ابراز کرد: باید سال 92 را سال برنامه‌ریزی و تقویت فعالیت‌های قرآنی در قم قرار دهیم و از این رو در این سال طرح آمایش جلسات قرآنی قم را پس از تصویب اعتبارات آن اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تشکیل کمیته امور قرآنی استان به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم گفت: این کمیته با حضور نهادهای مختلف به منظور سیاست‌گذاری‌های قرآنی تشکیل شده و می‌تواند فرصت بسیار خوبی را برای کارهای قرآنی ایجاد کند.

اسماعیلی‌طبا ادامه داد: برای اینکه اولویت‌های قرآنی استان شناسایی شود، بهترین راه استفاده از نظرات مدیران مومن قرآنی است تا اولویت‌های آموزشی و مسابقات تعیین شود.

وی تأکید کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن که همه ساله در ماه مبارک رمضان در تهران برگزار می‌شود، قم نیز با وجود بیش از 20 میلیون نفر زائر در سال نیازمند تشکیل نمایشگاه دائمی قرآن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اگر این نمایشگاه دائمی ترجیحاً در بافت مرکزی شهر قم و در اطراف حرم مطهر ایجاد شود، می‌تواند نقش بسزایی در توسعه فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

انتهای پیام/2258/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول