اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

30 درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری ارزش حفاظتی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 30 درصد از مجموع مساحت این استان ارزش حفاظتی دارد.

30 درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری ارزش حفاظتی دارد

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: ویژگی‌های خاص طبیعی و اقلیمی و تنوع آب و هوایی، سبب شده است تا سرزمین بختیاری در رده متنوع‌ترین رویشگاه‌های گیاهی کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویشگاه‌های گیاهان دارویی کشور نیز است، گفت: این استان برخی از گونه‌های انحصاری از گیاهان دارویی را در خود جای داده که نشانه‌ای از این تنوع رویشگاهی است.

یوسف‌پور در ادامه از کشف و برخورد با صید غیرمجاز 4 هزار و 740 قطعه انواع آبزیان در این استان خبر داد و افزود: در سال گذشته با وجود کمبود امکانات و اعتبارات این سازمان موفق شد اقدامات چشمگیری در زمینه حفاظت از مناطق تحت حفاظت از یک سو و برخورد با متخلفین شکار و صید از سوی دیگر صورت پذیرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کشف 223 قطعه انواع پرنده شکاری و غیرشکاری و شکار غیرمجاز 173 قطعه پرنده از دیگر کشفیات مأموران این سازمان به شمار می‎رود.

وی برخورد با تعلیف غیرمجاز 48 هزار و 606 رأس دام را از دیگر تخلفات سال 91 برشمرد و گفت: در سال گذشته با شکار غیرمجاز 30 رأس پستاندار نیز برخورد شد.

یوسف پور با اشاره به اینکه در حدود 30 درصد از استان ارزش حفاظتی دارد، گفت: رودخانه‌ها به دلیل تنوع اکوسیستمی و کاربرد آب شرب باید بیشتر تحت حفاظت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: سال گذشته رودخانه زاینده رود برای شناسایی منابع آلاینده مورد مطالعه قرار گرفت و اکنون نیز در حال تدوین دستورالعمل‌های پروژه‌های انتقال آب و شاخص‌هایی که در انتقال آب بین حوزه‌ای باید مدنظر قرار بگیرد، هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری تدوین طرح آمایش سرزمین در سال گذشته را بسیار مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با استفاده از این سند کاربری اراضی، زمین‌های صنعتی، اراضی سکونت‌ شهری و روستایی و بسیاری از موارد مشخص و بر اساس برنامه توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/68006/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول