اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

افزایش محدوده حفاظتی محیط زیست تا 11 درصد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از افزایش محدوده حفاظتی محیط زیست استان اردبیل تا 11 درصد مساحت این خطه خبر داد.

افزایش محدوده حفاظتی محیط زیست تا 11 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت محیط زیست در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر هشت درصد مساحت استان اردبیل حفاظتی و تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل است که این رقم تا 11 درصد افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: با تصویب دستگاه‌های ذیربط پیش‌بینی می‌کنیم که این افزایش در سال جاری اعمال شود تا از مساحت استان اردبیل 11 درصد تحت حفاظت محیط زیست قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به رخداد مبارک تصویب طرح آمایش سرزمینی استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: تصویب این طرح عظیم و پژوهش چندین ساله می‌تواند گام بلندی در ارتقای شاخص‌های حفاظت محیط زیست باشد که امیدواریم با ابلاغ آن به دستگاه‌های ذیربط یک تعامل و همکاری مثبتی را در ارتقای شاخص‌های زیست محیطی شاهد باشیم.

حمیدی شعار امسال سازمان حفاظت محیط زیست را دفاع عالمانه از محیط زیست اعلام کرد و افزود: آنچه که در این دفاع عالمانه بیشتر مورد توجه و دقت قرار می‌گیرد آموزش و فرهنگ‌سازی برای عموم هموطنان است که می‌تواند بستر و زمینه یک تکاپوی حقیقی را فراهم آورد.

این مسئول با اشاره به اینکه در این آموزش و فرهنگ‌سازی همه مسئولیت سنگینی دارند، تصریح کرد: بر اساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و تک تک مراجعه‌کنندگان به طبیعت باید رفتار و کرداری متناسب با زیبایی و پاکی طبیعت و محیط زیست داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ابراز داشت: تا زمانی که چنین فرهنگ متعالی توسعه و گسترش پیدا نکند و شهروندان خود را ملزم و مکلف به رعایت قوانین زیست محیطی نکنند محال امر است که این شعار تحقق عینی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدی گفت: در دو سال اخیر سازمان حفاظت محیط زیست با تعیین شعارهایی همچون آموزش و فرهنگ‌سازی و دفاع عالمانه از محیط زیست سعی دارد این اندیشه و تفکر را القا کند که با کارهای زیر‌بنایی و حرکت‌های هوشمندانه و مدبرانه است که می‌توان در صیانت از محیط زیست موفق عمل کرد.

وی با اشاره به تخریب‌های روز طبیعت در دامن طبیعت تاکید کرد: ما در حالی روز گذشته شاهد حضور علاقمندان به طبیعت و هموطنان در دامن سرسبز طبیعت مهربان بودیم که عده‌ای همچنان سعی کردند این موهبت الهی را تخریب کنند به طوری که گزارش‌های رسیده حکایت از تلنبار شدن زباله‌های شهروندانی دارد که در دل طبیعت رها شده و آنان نسبت به عواقب خطرناک آن اهمال و سستی کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: هر چند تلاشگران عرصه محیط زیست، شهرداری، منابع طبیعی و دستگاه‌های دیگر سعی کردند با توزیع کیسه‌های زباله مردم را متوجه این امر حیاتی کنند که ریختن زباله در طبیعت آسیبی بسیار خطرناک است اما بی‌احتیاطی عده‌ای همچنان حیات طبیعی ما را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در سال جاری و در مناسبت‌های پیش‌رو به ویژه روز زمین پاک و هفته محیط زیست سعی داریم با الگو قرار دادن شعار امسال در دفاع عالمانه از محیط زیست برنامه‌های متنوعی را با محوریت آگاهی‌بخشی و آموزش و فرهنگ‌سازی در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/62005/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول