اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خبر داد

اختصاص یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان اصفهانی/طرح آمایش ورزش آماده شده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: تلاش داریم مجموعه ورزشی نصر را به بانوان اختصاص دهیم.

اختصاص یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان اصفهانی/طرح آمایش ورزش آماده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا محمد جواهری بعدازظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فعالیت مجمع خیران ورزشیار که از آذرماه سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: مجمع خیران ورزش‌یار، تدوین اساسنامه شورای عالی ورزش، آمایش ورزشی، تلاش برای احداث مجموعه ورزشی ویژه بانوان و تسریع در روند تکمیل ورزشگاه نقش جهان از جمله اقدامات ماه‌های اخیر برای توسعه ورزش است.

وی تصریح کرد: مجمع خیران ورزش‌یار با حضور 54 خیر اصفهانی پس از تدوین اساسنامه، ثبت قانونی و تأیید شماره ثبت در قالب یک سازمان مردم نهاد (سمن) وارد عرصه ورزش شده است، به طوری که شناسنامه 280 مکان نیمه تمام ورزشی برای همیاری آنها اعلام شده و نخستین قرارداد هم مربوط به زنده یاد خوروش است که در روزهای پایانی عمر با برکتش اتمام 4 پروژه در آران و بیدگل را عهده‌دار شده است که از این پس توسط فرزندان بزرگوارش ادامه پیدا می‌کند.

وی، تشکیل مجمع خیران ورزش‌یار اصفهان را اقدامی خوب به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزشی در راستای جبران کمبود سرانه فضاهای ورزشی استان اصفهان که در کشور رتبه 25 را داراست دانست و افزود: پس از ارائه طرح و فعالیت مجمع خیران ورزش‌یار، عباسی وزیر ورزش و جوانان گسترش این مجمع را در ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور مورد تأکید قرار داد؛ تا جایی که در وزارتخانه هم این مهم با محوریت اصفهان راهبری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به تدوین اساسنامه شورای عالی ورزش استان اصفهان اشاره کرد و این مهم را حرکت به سوی مدیریت واحد در ورزش این استان ذکر کرد و ادامه داد: این اساسنامه تدوین شده که 33 مدیر ارشد نظامی عضو این شورا هستند و به استاندار نیز ارائه و قرار است در این باره جلسه‌ای تشکیل شود، امیدواریم این مهم در نهایت تحقق یابد، چراکه مدیریت واحد ورزش با توجه به حضور دستگاه‌های اجرایی که به نوعی مکان ورزشی یا فعالیت ورزشی دارند، می‌تواند به سود مردم و خدمت رسانی بهتر به آنها باشد.

محمدجواهری در ادامه به طرح آمایش ورزش اشاره و تأکید کرد: این طرح با تدبیر و همکاری کارشناسان این اداره‌کل تدوین و آماده ارائه به شورای عالی برنامه‌ریزی استان است، براین اساس این طرح یک اطلس ورزش محسوب می‌شود، به طوری که آمار اماکن ورزشی، ورزشکاران، مربیان و داوران را در نقاط مختلف به ما نشان داده و در نهایت یک نقشه راه قلمداد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل کمیته راهبری ورزش بانوان پرداخت و ضرورت این کمیته را به دلیل جمعیت 45 درصدی بانوان استان و قرار داشتن این قشر در معرض بیماری‌ها در صورت کم تحرکی عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که با توجه به موافقت استاندار محترم و وزیر ورزش و جوانان، مجموعه ورزشی شهید نصر را که با معماری خوب و عدم اشرافیت محیط طرح‌ریزی شده به بانوان اختصاص دهیم.

وی گفت: برای ارزیابی هیئت‌های ورزشی نیز معیار و شاخص‌هایی تعیین شده و در نهایت هم هیئت بر همین اساس ارزیابی می‌شود.

محمدجواهری به ترویج مسائل فرهنگی در ورزش تأکید و اضافه کرد: برنامه‌های اداره‌کل تنها به زمین مسابقه معطوف نیست و از این پس برنامه‌های فرهنگی برای حامیان ورزش و هواداران نیز وجود دارد.

محمدجواهری در پایان ابراز داشت: زمانی که فعالیت مدیریت در ورزش استان اصفهان را آغاز کردم این پروژه 18 ساله تعطیل بود، اما خوشبختانه با تعامل و ارتباطی که برقرار شد و همچنین حمایت‌های ویژه استاندار و معاونت عمرانی 30 درصد از عقب‌ماندگی را جبران و جهش خوبی در این پروژه برقرار شده است، به طوری که در برخی از جبهه‌های کاری که هم اینک 180 نفر در روز مشغول کار هستند، پنج درصد جلوتر از برنامه هستیم.

انتهای پیام/63020/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول