اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

پیشرفت 70 درصدی سند آمایش سرزمینی چهارمحال وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 70 درصدی سند آمایش سرزمینی این استان خبر داد.

پیشرفت 70 درصدی سند آمایش سرزمینی چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود (زمین) را فراموش کنند و به فکر حفظ و نگهداری از آن باشند.

وی افزود: روز جهانی زمین پاک روزی است که در آن بسیاری از مردم جهان به پاکسازی محیط زیست می‌پردازند و به حفظ آن کمک می‌کنند.

یوسف‌پور رزمایش آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان محیط‌زیست به مناسبت هفته زمین پاک در استان دانست و خاطرنشان کرد: برپایی‌ تور‌های علمی، تفریحی برای کارکنان، تقدیر از فعالان حافظ آب و خاک استان، پاک سازی محدوده تنگ صیاد با کمک تشکل‌های مردمی و شهرداری فرخ شهر و پاک سازی محدوده زاینده رود از دیگر برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته زمین پاک در استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 95 درصد از مصارف آبی مردم استان در حوزه شرب، صنعت و کشاورزی از منابع آب زیرزمینی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آب‌های زیرزمینی در استان بسیار محدود است اما، ما در حال حاضر شاهد افزایش برداشت بی رویه از این آب‌ها  هستیم که در کنار این برداشت‌ها اگر مدیریت پسماند را نداشته باشیم منابع آب زیر زمینی محدودی که داریم با چالش مواجه خواهند شد.

وی تدوین سند راهبردی منابع آب استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صورت گرفته از طرف سازمان محیط زیست چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: با تدوین این سند 30 درصد از منابع آب استان به عنوان حق آبه زیستی مشخص شد که می‌تواند یک قدم بزرگ برای حفظ و پاکی آب استان باشد.

یوسف‌پور تدوین سند آمایش سرزمینی استان را از دیگر کار‌های مهم صورت گرفته توسط سازمان محیط زیست چهار محال و بختیاری دانست و افزود: این سند تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته که می‌تواند در راستای توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست بسیار موثر و مفید باشد.

انتهای پیام/68008/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول