اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

آثار شهید مطهری در تعالی انسان مؤثر است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک مطالعه آثار شهید مطهری را در حرکت انسان به سمت رشد و تعالی مؤثر دانست.

آثار شهید مطهری در تعالی انسان مؤثر است

احمد نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: به فرمایش امام راحل، تمام آثار شهید مطهری بدون استثنا قابل استفاده است که این مطلب بیانگر اوج شخصیت علمی شهید مطهری از نظر معنوی و علمی است.

وی افزود: شهید مطهری در نزد امام راحل از چنان جایگاه و مقامی برخوردار بودند که امام ایشان را پاره تن خود بیان کردند و این نشانه توجه و علاقه امام به این اندیشمند اسلامی بوده است.

این مسئول ادامه داد: شهید مطهری نه تنها اسطوره علمی در مراکز علمی اعم از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور است، بلکه به عنوان اسطوره‌ در بسیاری از کشورها مطرح است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: کتب شهید مطهری مملو از موضوعات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و منبعی غنی از معارف اسلامی است که برای تمام افراد جامعه از کودکان و نوجوانان گرفته تا دانشجویان و اساتید دانشگاه قابل استفاه است.

نوروزی بیان کرد: کتاب تعلیم و تربیت شهید مطهری بهترین روش الگویی برای آموزش و پرورش بوده و همچنین برای معلمان بسیار کاربردی، ارزشمند و قابل استفاده است.

وی اضافه کرد: به تناسب سطح دانش‌آموزان، آثار شهید مطهری در کتابخانه‌های مدارس شهرستان آبیک وجود دارد.

هفته معلم بهترین فرصت برای تبیین جایگاه معلمان است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک هفته معلم را بهترین فرصت برای تبیین جایگاه و منزلت معلمان دانست و تصریح کرد: اگر جایگاه و مقام معلمان به خوبی در جامعه نهادینه شود و اعتبار و ارزش معلمان به خوبی در جامعه درک شود، جامعه به سوی رشد، توسعه، آرامش روحی و روانی و نشاط به پیش می‌رود.

نوروزی احترام به معلم را احترام به علم و دانایی عنوان کرد و افزود: اگر چه هدیه دادن به معلم در هفته معلم حرکت فرهنگی خوبی است، ولی مطلوب است که تمام افراد جامعه و به ویژه دانش‌آموزان قدر معلمان را بدانند و در تکریم و احترام گذاشتن به معلمان کم نگذارند.

وی ادامه داد: کشور با رویکرد علمی و فرهنگی مقتدر می‌شود که معلمان محور تولید علم و دانش محسوب می‌شوند که مطلوب است اولیای دانش‌آموزان و خود دانش‌آموزان در احترام گذاشتن به مقام معلم، نگاه و توجه ویژه داشته باشند، چرا که با تحقق این امر کشور دچار تحول، اقتدار و نتایج درخشانی در عرصه‌های مختلف خواهد بود.

معلمان در تحقق حماسه سیاسی کم نمی‌گذارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با بیان اینکه معلمان در تحقق حماسه سیاسی که حضور حداکثری مردم در انتخابات خرداد ماه است، کم نخواهند گذاشت، افزود: معلمان با بیان حقایق و مسائل جاری کشور و تشریح دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات در جلسات آموزش خانواده و پرسش و پاسخ دانش‌آموزان بر شرکت پرشور در انتخابات تأکید می‌کنند.

نوروزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر بینش سیاسی مردم بسیار افزایش یافته است؛ این در حالی است که مردم با شرکت در انتخابات، از انتخاب شوراهای اسلامی روستاها و شهرها گرفته تا انتخاب رئیس‌جمهور در تعیین سرنوشت خود نقش محوری و کلیدی ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: مردم با اعتقادات دینی عمیقی که دارد در خرداد ماه امسال هم حماسه‌ای خلق خواهند کرد که بار دیگر دشمنان را مأیوس و دل دوستداران نظام را خوشحال خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برگزاری همایش بزرگ فرهنگیان در سالن نیلوفر، نشست مشترک معلمان با اساتید دانشگاه غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهر آبیک در این دانشگاه، عطرافشانی و گلباران گلزار شهدا در راستای تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده‌های فرهنگیان شهید و شرکت معلمان و دانش‌آموزان در نماز جمعه روز جمعه 13 اردیبهشت ماه جاری و سخنرانی در این روز را از برنامه‌های مهم هفته معلم عنوان کرد.

گفتنی است، در هفته معلم از 18 معلم نمونه شهرستان آبیک تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول