اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج):

شهید مطهری پس از امام راحل انقلاب را مهندسی کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: شهید مرتضی مطهری از متفکرانی بوده که پس از امام راحل (ره) انقلاب اسلامی را مهندسی کرد.

شهید مطهری پس از امام راحل انقلاب را مهندسی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام اسد‌الله رضوانی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان که به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران و هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را مدیون بزرگی شهید مطهری دانست.

رضوانی افزود: نامگذاری هفته عقیدتی سیاسی با این عنوان و در آستانه شهادت این استاد گرانقدر به خاطر دین بزرگ انقلاب نسبت به این شهید است، چرا که پس از امام خمینی (ره) ایشان انقلاب را برای ما مهندسی کردند.

وی با بیان اینکه آثار ایشان جزو برنامه‌های اصلی کارکنان سپاه پاسداران و مورد توجه آنان است، ادامه داد: به همین منظور در این هفته برنامه‌های گوناگونی از سوی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در نظر گرفته شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: حضور پاسداران، مربیان و هادیان سیاسی در نماز جمعه شهرستان‌ها و مرکز استان در هفته جاری و اختصاص سخنرانی پیش از خطبه به موضوع عقیدتی سیاسی و شهید مطهری از جمله این برنامه‌ها است.

رضوانی با اشاره به دیدار کارکنان سپاه پاسداران با نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان‌ها در روز هفتم اردیبهشت ماه گفت: برگزاری صبحگاه مشترک مجموعه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، همایشی با حضور هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی، معلمان بسیجی و فرهنگی و نیز تعدادی از طلاب و روحانیان در مرکز تربیت معلم شهید رجایی و نیز دیدار با خانواده شهدا در روز هشتم اردیبهشت بخش دیگری از برنامه‌های این هفته است که با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شوند.

وی بیان کرد: در هر یک از روزهای این هفته برنامه‌ها و عناوینی در نظر گرفته شده که برنامه‌های ویژه سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با محوریت شناخت ابعاد شخصیتی ایشان، مسئله حجاب، مقام و مسئولیت‌های اجتماعی زن و نقش زن در خانواده از مهم‌ترین آن‌هاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به وظایف حوزه متبوع خود بیان کرد: این حوزه با سه مأموریت هدایت، نظارت و صیانت در کنار فرماندهی سپاه ایفای نقش می‌کند.

رضوانی توضیح داد: در حوزه هدایت که مربوط به مسائل معرفتی و تعمیق باورهای دینی است، هر هفته برنامه‌هایی برای پاسداران تدارک دیده می‌شود که هر یک از آنان موظف به شرکت در این برنامه‌ها هستند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آموزش 200 تن از پاسداران سپاه استان در شهر مقدس قم در سال جاری، ادامه داد: همچنین پیگیری‌های لازم برای افتتاح مرکز تداوم عقیدتی در سال جاری صورت گرفته است تا علاوه بر تداوم بخشیدن به آموزش‌های پاسداران استان در طول سال، استان‌های همجوار نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

این مسئول در خصوص مسئولیت حوزه متبوع خود در بخش سیاسی اذعان کرد: هدف این بخش ارتقای بصیرت سیاسی بر اساس رهنمودهای امام و رهبری است که در این راستا مباحث دشمن‌شناسی، جریان‌شناسی و سایر موارد لازم در کلاس‌های تداوم آموزش داده می‌شود.

رضوانی بیان کرد: اگر چه پاسداران ما مشکلی ندارند اما اگر کسی بخواهد لغزشی برای آنان ایجاد کند ما بر کارهای آنان نظارت می‌کنیم تا طبق موازین شرعی عمل کنند.

وی، آموزش تفسیر قرآن کریم به صورت هفتگی، آموزش روخوانی قرآن برای کارکنان و سربازان، برگزاری کلاس‌های تداوم و برنامه خانواده به همراه پرسش و پاسخ، برپایی کلاس‌های معنوی و اخلاقی برای کارکنان با حضور استادان اخلاق، همایش‌های متعدد برای مربیان عقیدتی، هادیان سیاسی و استادان را از اقدامات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد.

همچنین آموزش‌های تخصصی قرآن برای کارکنان و سربازان، انتشار نشریه کمک آموزشی برای آنان، اعزام کارکنان برای شرکت در کلاس‌های تداوم و نیز اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته عقیدتی از دیگر مواردی بود که رضوانی از آن به عنوان فعالیت‌های نهاد متبوع خود یاد کرد.

انتهای پیام/77011/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول