اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بم تاکید کرد

روشنگری تفکر شهید مطهری برای تمام نسل‌ها

فرماندار بم گفت: تفکر استاد شهید مرتضی مطهری برای تمام نسل‌ها روشنگر است.

روشنگری تفکر شهید مطهری برای تمام نسل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین شامگاه شنبه در جمع معلمان اظهار داشت: شهید مطهری همواره یار و مددکار امام خمینی (ره) بودند و برای آینده کشور برنامه‌ریزی‌های زیادی داشتند که عملی شدن هر یک از آنها موجب ایجاد جامعه آرمانی است.

وی افزود: اگر معلمان نبودند امروز کشور این اقتدار علمی را نداشت و در واقع معلمان رهبران جامعه هستند و باید در تربیت نسل حاضر کوشا باشند.

زین‌الصالحین با بیان اینکه استاد مطهری الگویی بی‌بدیل است، گفت: این عالم جهان اسلام و بشریت توانست با ژرف اندیشی و جامع‌نگری، خدمات برجسته‌ای به مکتب اسلام ارائه کند.

فرماندار بم بیان داشت: تفکر شهید مطهری برای تمام نسل‌ها روشنگر است و استفاده از آثار برجسته این متفکر بزرگ اسلامی برای همه افراد به ویژه دانشجویان ضروری و لازم است.

زین‌الصالحین خاطر نشان کرد: دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر بر مدار ارزش‎ها و کرامت انسانی بچرخد، لذا شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی می‌طلبد.

وی افزود: استاد مطهری همواره در راه مبارزه با جهل، نادانی، خرافات و اسلام آمریکایی و هدایت به سوی اسلام ناب و فرهنگ ارزشی دین مبین کوشا بود و در سنگر تعلیم و تعلم‌ به قله‎های رفیعی دست یافت و خطر منافقان و مرتجعان را گوشزد می‎کرد و همچون سدی استوار و محکم همیشه در مقابل آن‌ها ایستاده بود‌ تا به درجه رفیع شهادت رسید.

زین‌الصالحین عنوان کرد: آثار این فیلسوف بر اساس مقتضای زمان به رشته تحریر در‌آمده است و با گذشت زمان هنوز هم در محافل علمی و مراکز دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: استاد مطهری غرور علمی را زیر پا گذاشت و با نبوغ علمی و قدرت عمیق تفکر و تعمق خود در برابر همگان تواضع و فروتنی داشت و این باید الگویی برای همگان به ویژه دانشجویان و اساتید باشد.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول