اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه همدان:

جامعه نیازمند طرح اندیشه‌های شهید مطهری است

نماینده ولی فقیه در سپاه همدان گفت: جامعه بیش از هر زمان دیگر نیازمند طرح اندیشه‌های شهید مطهری است.

جامعه نیازمند طرح اندیشه‌های شهید مطهری است

 محمد رضوی‌راد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: نام و یاد استاد شهید مطهری با اندیشه و بینش اسلامی و با مکتب اسلام گره خورده است.

وی گفت: آثار کم‌نظیر استاد مطهری برخوردار از معارف اسلامی اعم از اخلاق، اعتقادات، احکام و مسائل اجتماعی است و باید مدنظر ویژه جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه استاد شهید در تبیین، اثبات و دفاع منطقی از آموزه‌های اسلامی مجاهدت فراوان کرد، ادامه داد: اندیشه‌های ایشان برخوردار از عقلانیت و در عین حال ناظر به بیان واقع است که به پرسش‌ها و شبهات مطرح، پاسخی منطقی و عقلانی داده است.

وی گفت: شهید مطهری به دلیل برخورداری از حریت فکری، آزاداندیشی، نیازشناسی و شناخت دقیق مخاطبان توانست در عرصه ارائه تفکر دینی به موفقیت شگفتی دست یابد.

*شهید مطهری احیاکننده تفکر و معنویت دینی در عصر حاضر

رضوی‌راد، شهید مطهری را احیاکننده تفکر و معرفت دینی در عصر حاضر دانست و ابراز داشت: ایشان به دلیل داشتن بینش و دانش عمیق اسلامی و برخورداری از اندیشه نظام‌مند توانستند در مرکز فکری و دانشگاهی حضور مؤثری داشته باشند و با استفاده درست از فرصت به دست آمده در طرح و تبیین معارف وحیانی و دفاع از جهان‌بینی اسلامی در بین قشر فرهیخته دانشگاهی موفق شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون که ما بیش از هر زمان دیگر به اندیشه‌های بلند دینی این شهید بزرگوار نیازمندیم، پس لازم است که جنبه‌های مختلف فکری استاد و نظام فکری‌اش در اضلاع گوناگون معرفت دینی، مطرح شود تا نسل کنونی جامعه به ویژه دانشگاهیان و حوزویان در بستر فکری استاد حیاتی دوباره پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: امروز جامعه از هر زمان دیگر نیازمند مطرح کردن اندیشه‌های استاد در عرصه تعلیم و تربیت است، بنابراین باید بیش از پرداختن به همایش‌های کم‌ارزش و تجلیل‌های ظاهری از علم و عالم و معلم، اندیشه‌های فکری آن شهید گرانقدر را در فضای علمی جامعه مطرح کنیم که به آن نیازمندیم.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه امام خمینی (ره) آثار شهید مطهری را 100 درصد اسلامی دانسته‌اند، افزود: نگذارید با دسیسه‌های غیراسلامی آثار استاد شهید مطهری به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/89002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول