اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

جامعه نیازمند حضور فعال فرزندان علمی شهید مطهری است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: اکنون جامعه اسلامی ما نیازمند حضور فعال فرزندان علمی شهید مطهری برای پاسخگویی به هجمه‌هایی است که از ناحیه دشمنان علیه اسلام و انقلاب وارد می‌سازند.

جامعه نیازمند حضور فعال فرزندان علمی شهید مطهری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهادت شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری عالم به مقتضیات زمان بود و در راه مبارزه با افراطیون جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

دشتی به آثار ارزشمند شهید مطهری اشاره کرد و گفت: این استاد فرزانه یک کتاب 2 جلدی با «اسلام و مقتضیات زمان» دارد که در آن به مبارزه و پاسخگویی به اندیشه‌های روشنفکران التقاطی می‌پردازد.

وی افزود: شهید مطهری در این کتاب تصریح می‌کند که « از 150 سال پیش فرهنگ غربی از طریق دانشجویان خارج از کشور ما که برای تحصیل به غرب رفته و در آنجا با پیشرفت‌های علمی آنان آشنا شده بودند وارد جامعه ما شد».

وی گفت: شهید مطهری می‌فرماید «اینان پیشرفت‌های غرب را به واسطه آزاد بودن از قید و بندهای دینی می‌دانستند و این تفکر را در جامعه القا می‌کردند که اگر می‌خواهید پیشرفت داشته باشید، باید دین را کنار گذاشت».

دشتی افزود: این شهید والا مقام در این کتاب سخنرانی‌های علمی دقیقی را ارائه دادند که ما امروز ریشه اختلافات سیاسی فعلی احزاب و جناح‌های سیاسی کشور را در همین مباحث می‌بینیم.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معتقد بودند که مبانی دین مبین اسلام به هیچ وجه تغییر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به همین منظور با وجود اینکه وی در اوج مسائل دینی بود، اما بر اساس ضرورت حوزه را ترک کرده و به دانشگاه عزیمت کرد تا به تبیین مباحث علمی دین مبین اسلام در دانشگاه بپردازد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) بیان داشت: این شهید فرزانه معتقد بود که در باب اسلام و مقتضیات زمان سه دیدگاه افراطی، تفریطی و تعادلی وجود دارد که با هم در تضاد هستند.

وی افزود: از نظر شهید مطهری دیدگاه افراطی (اخباری‌گری، خوارج‌گری، تحجر و ارتجاع) معتقد بودند هر چه از غرب می‌آید، بدعت است و تاکید داشتند که عقل هیچ کاربردی در مسائل دینی ندارد.

وی گفت: شهید مطهری در خصوص دیدگاه تفریطی که از روشنفکران دوران قاجار شروع شد، می‌افزاید «اینان به دنبال تغییر ما هوی دین بودند و اصالت را به عقل داده و به تغییر ماهیت اسلام همت گماردند و در این راه انحرافات عمیقی را در طبقه روشنفکران جامعه ایجاد کردند که به روشنفکران دینی التقاطی معروف شدند.»

دشتی تاکید کرد: همین دیدگاه‌های روشنفکرانه التقاطی در گروهک فرقان سبب شد تا این شخصیت کم نظیر را به شهادت برسانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون جامعه اسلامی ما نیازمند حضور فعال فرزندان علمی شهید مطهری برای پاسخگویی به هجمه‌هایی است که از ناحیه دشمنان علیه اسلام و انقلاب وارد می‌سازند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول