اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفا‌تر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

قیام 15 خرداد دفاع از معنویت بود / با شناخت امام خمینی می‌توان انقلاب را شناخت

رئیس دفا‌تر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: قیام 15 خرداد یک حرکت اجتماعی و کاملا دینی و حضور خود جوش مردم در دفاع از معنویت و دین بود.

قیام 15 خرداد دفاع از معنویت بود / با شناخت امام خمینی می‌توان انقلاب را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی در نشست برنامه‌ریزی برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) که ‌در محل استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و شخص امام خمینی(ره) با عرفان و معنویت گره خورده و معتقدیم آنچه در انقلاب اسلامی به وجود آمد دارای حکمت‌ها و اسرار بسیاری است.

وی با اشاره به اینکه امام برای 15 خرداد احترام زیادی قائل بودند افزود: قیام 15 خرداد سال 42 حادثه‌ای بوده که از جهات مختلف قابل بررسی است و در یک جمله باید گفت که بهترین و مهم‌ترین ویژگی این رویداد، حرکت اجتماعی و کاملا دینی آن بوده است.

رئیس دفا‌تر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اضافه کرد: در قیام‌هایی که در طول تاریخ به یاد داریم جنبه‌های مختلفی مطرح بوده است اما قیام 15 خرداد حضور خودجوش مردم در دفاع از دین و معنویت بود و امام خمینی(ره) در تعبیری این جمله را می‌فرمایند که «قیام 15 خرداد زمانی اتفاق افتاد که حکومت مستکبران جبار در ایران در اوج بود و نزدیک بود که اعلام خدایی کنند».

وی با بیان جمله امام خمینی(ره) ‌که فرمودند «15 خرداد مرا کوبید» خاطرنشان ساخت: این جمله مظلومیت شهدای 15 خرداد 42 را نشان می‌دهد، امام همچنین فرمود «شهدای 15 خرداد را خوب بشناسید و من این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم».

شفیعی با بیان اینکه بزرگداشت این حادثه یک وظیفه محسوب می‌شود یادآور شد: نیم قرن از حادثه قیام 15 خرداد می‌گذرد و با گذشت زمان است که امکان تحلیل حوادث تاریخی فراهم می‌شود و این برای جوانان ما یک فرصت محسوب می‌شود.

وی بر اسثنایی بودن چهره امام راحل در تاریخ بشریت تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) از چهره‌های تابناک انقلاب اسلامی و تاریخ بشریت است و پس از ائمه اطهار(ع)، کسی به بزرگی و جامعیت امام راحل وجود ندارد؛ جامعیت ایشان مثال زدنی است.

رئیس دفا‌تر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: مردی به جامعیت امام، یعنی انسانی که فلسفه را با عرفان و اصل زهد و تقوی را با سیاست و حضور در صحنه کنار هم آورده است سراغ نداریم.

وی با بیان اینکه شناخت امام به شناخت انقلاب اسلامی گره خورده است عنوان کرد: امروز آوازه امام خمینی(ره) فرا‌تر از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران رسیده است، در حقیقت با معرفی و شناخت امام، آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه امام راحل حق حیات معنوی به گردن ما دارد گفت: والایی شخصیت امام خمینی(ره) و بزرگواری ایشان روز به روز بیشتر و روشن‌تر از گذشته درک می‌شود، امام خمینی(ره) ملت و جامعه ما و کشتی شکست خورده را از افتادن به گرداب نجات داد.

وی در پایان اظهار کرد: 14 خرداد آغاز یک مقطع جدیدی در انقلاب اسلامی است و آن، آغاز رهبری مقام معظم رهبری است که این امر معجزه‌ای از سوی خدا بود که سکانداری آمد و مدیریت ایران اسلامی را به عهده گرفت.

انتهای پیام/72011/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول