اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تسهیل دو طرفه بیمار و پزشک

سیستم نرم‌افزاری پکس در بیمارستان امام خمینی دهدشت راه‌اندازی شد

با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه سیستم نرم‌افزاری پکس بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام‌خمینی دهدشت به بهره‌برداری رسید.

سیستم نرم‌افزاری پکس در بیمارستان امام خمینی دهدشت راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، یکی از موضوعاتی که به طور جدی در امر مدیریت بیمارستانی مورد توجه قرار دارد، موضوع بایگانی تصاویر پزشکی است.

هرساله حجم بالایی از تصاویر اعم از MRI، سی‌تی‌اسکن و رادیوگرافی در بیمارستان‌ها تهیه می شود که بایگانی، ذخیره‌سازی و بازیابی آن‌ها، علاوه بر زمان‌بر بودن، هزینة زیادی را به بیمارستان‌ها تحمیل می‌کند.

بر همین اساس و در راستای تسهیل دو طرفه برای بیمار و پزشک، سیستم نرم‌افزاری پکس در بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام‌خمینی دهدشت به بهره‌برداری رسید.

عبدالحسین موسویان در حاشیه بهره‌برداری از این سیستم نرم‌افزاری گفت: قریب به 34 میلیون تومان از درآمد بیمارستان صرف راه‌اندازی سیستم پکس شد.

مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه، افزایش کیفیت و دقت تصاویر پزشکی را مهمترین دستاورد حاصل از استقرار سیستم نرم‌افزاری pacs دانست و ابراز داشت: راه‌اندازی این سیستم امکان نگهداری مستندات تصویری بیمارستان برای مدت زمان بیش از 10 سال را فراهم می‌کند.

موسویان صرفه‌جویی زمانی را از دیگر محاسن این سیستم خواند و افزود: پزشک در زمان کوتاه به سوابق بیمار دست پیدا خواهد کرد و امکان مقایسه آزمایش روزانه بیمار با سایر آزمایشات گذشته او را خواهد داشت.

به گفته وی در هزینه‌های مالی بیمارستان نیز صرفه‌جویی 40 میلیون ریالی ماهیانه خواهد داشت.

موسویان با بیان اینکه تشخیص و درمان بیماران نیز بهبود خواهد یافت اذعان داشت: این سیستم نرم‌افزاری کاهش حجم و نیروی انسانی مورد نیاز برای بایگانی تصاویر را در پی خواهد داشت.

هم‌چنین در سیستم pacs با توجه به عملکرد و ارائه خدمات پرسنل بخش سی‌تی‌اسکن با این سیستم  راحت‌تر می‌توانند نظر تشخیصی خود را از طریق سیستم رایانه ارائه دهند.

مدیر شبکه بهداشت در ادامه افزود: کوتاه و ساده شدن زمان بازیابی تصاویر از بایگانی و ذخیره‌سازی کلیه تصاویر رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن از دیگر محاسن سیستم نرم‌افزاری پکس به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/82016/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول