اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین:

14 و 15 خرداد مقدمه حماسه بزرگ انتخابات است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین گفت: برنامه‌های گرامیداشت سالروز 14 و 15 خرداد که در راستای شعار «حماسه سیاسی» رهبر معظم انقلاب است، می‌تواند مقدمه‌ای برای حماسه بزرگ انتخابات باشد.

14 و 15 خرداد مقدمه حماسه بزرگ انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل در نخستین جلسه ستاد برگزاری بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد 42 که امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به لطف خدا در ایام فاطمیه امسال برنامه‌های خوب و شایسته‌ای در سطح استان برگزار شد که عنایت الهی و زمینه ساز ظهور مهدی موعود و منجی عالم بشریت است.

وی افزود: حضور چشمگیر و غیر قابل تصور مردم استان در مراسم تشییع شهدای گمنام نیز نشان از بعد معنوی مردم نسبت به آرمان شهدا و بصیرت مردم دارد.

این مسئول اضافه کرد: از 9 دی ماه سال 88 به بعد به نظر می‌رسد که هر مراسم نسبت به مراسم‌های قبل از خود، حضور مردم گسترده‌تر و باشکوه‌تر است که جای بسی شکرگذاری از درگاه باری تعالی دارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین با اشاره به برگزاری برنامه سالروز قیام 15 خرداد عنوان کرد: ستاد ویژه‌ای برای برگزاری مراسم این روز بزرگ در تهران تشکیل شده و به استان‌ها نیز سفارش شده که ستاد ویژه‌ای برای برگزاری مراسم این روز تشکیل شود تا این روز که حضرت امام خمینی (ره) تأکید زیادی روی آن داشتند، برجسته باشد.

قابل گفت: در روزهای پایانی سال 91 جلسه‌ای به منظور برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری مراسم ویژه این روز بزرگ تشکیل شد که یک سری از مسئولیت‌ها و وظایف دستگاه‌ها در آن جلسه مشخص شد.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌هایی که هر سال در مراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد برگزار می‌شد، یک سری از برنامه‌ها باید به صورت ویژه در مراسم امسال اجرا شود تا سالروز پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد برجسته‌تر از سال‌های قبل باشد و جایگاه خود را داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو داریم که تمام توجه محافل سیاسی، مطبوعات، سایت‌ها و ... در این راستا فعالیت می‌کند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین گفت: بنابراین انتظار می‌رود با تقسیم کاری که در جلسات صورت می‌گیرد قبل از این که دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادها درگیر بحث انتخابات شوند، برنامه‌ریزی‌های مدونی برای گرامیداشت روزهای 14 و 15 خرداد صورت گرفته باشد.

قابل با تأکید بر هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های سالروز 14 و 15 خرداد عنوان کرد: امیدواریم این برنامه‌ها که قطع یقین در راستای شعار «حماسه سیاسی» که رهبر معظم انقلاب برای سال جاری مطرح کردند؛ مقدمه‌ای برای حماسه بزرگ انتخابات که یک نمایش اقتدار ملی به شمار می‌رود، باشد.

وی افزود: البته امیدواریم انتخابات پیش رو با صرفه جویی‌ها «حماسه اقتصادی» را هم با خود داشته باشد.

این مسئول با اشاره به کمیته‌های هفت گانه سالهای گذشته که برگزاری مراسم‌ها را بر عهده داشتند، یادآور شد: در سال گذشته کمیته‌های هفت گانه، اجرای مراسم ویژه این ایام را بر عهده داشتند که شامل کمیته شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته اعزام زائر به حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، کمیته حمل و نقل، کمیته پشتیبانی، کمیته امنیت، کمیته اطلاع‌رسانی و کمیته فضاسازی بود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در سال جاری عنوان کرد: مصاحبه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای با مبارزان انقلابی آن مقطع از زمان، برگزاری مسابقات مقاله نویسی ویژه دانشجویان، دعوت از شخصیت‌های علمی و سیاسی به منظور تبیین و ریشه‌یابی قیام 15 خرداد از جمله برنامه‌های قابل اجرا در سال جاری است.

قابل افزود: برگزاری مراسم 15 خرداد در شهرستان‌های استان، گردهمایی روحانیون استان، شناسایی و معرفی شهدای شاخص استان مثل شهید انصاری و طیب، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و مقاله نویسی در بین طلاب استان، تشکیل شورای اداری استان و دعوت از سخنرانان اساتید به منظور تبیین و ریشه‌یابی قیام 15 خرداد و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی در بین بانوان به منظور برجسته‌سازی نقش زنان در قیام 15 خرداد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت روزهای 14 و 15 خرداد است.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول