اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل:

تشکیل شوراها نتیجه تفکر امام خمینی (ره) بود

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: شورا و تشکیل این مجموعه نتیجه تفکر و دور‌اندیشی امام راحل بود که می‌خواست امور مردم به خود مردم واگذار شود.

تشکیل شوراها نتیجه تفکر امام خمینی (ره) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس صبح امروز در همایش روز ملی شوراها در مجتمع فدک اردبیل در حالی که بعد از 14 سال و با لقب پدر شورا با بیان سخنان احساسی از اعضا حلالیت خواسته و خداحافظی می‌کرد، اظهار داشت: هر چند اسم‌نویسی نکردن بنده ربطی به خستگی و یا فرتوت بودن من ندارد اما معتقدم بعد از 14 سال تلاش باید مردم نظر بدهند که امثال بنده موفق بودیم یا نه.

وی عنوان کرد: بعد از 14 سال فعالیت در شوراهای شهر و شش سال در سمت رئیس شورای استان و رخ دادن اتفاقات عجیب اما در اغلب موارد خوشایند باید اعلام کنم که شورا و تشکیل این مجموعه نتیجه تفکر و دور‌اندیشی امام راحل بود که می‌خواست امور مردم به خود مردم واگذار شود.

رئیس شورای اسلامی استان با بیان اینکه در سطح کشور نیز شورای استان و شهرستان‌های اردبیل بدون حاشیه کار کرده و کارنامه قابل قبولی دارند، ادامه داد: شوراهای شهر و روستای استان‌‌ موفق‌ترین شوراها و در عین حال مظلو‌م‌ترین آنها شوراهای روستا حتی بدون دریافت حق‌الزحمه‌ای سعی کرده‌اند در خدمت روستاییان و هموطنانشان باشند.

قرآن‌نویس با قدردانی از تعامل و همکاری مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در به ثمر نشستن اهداف شوراها افزود: ما تنها دو سلب عضویت در این شش سال داشتیم که آن هم بیشتر به دلیل ساکن نبودن منتخب شوراها در محل انجام ماموریت بود و در کنار آن اتفاقات عجیب و غریب را در حوزه سلب عضویت اعضای شورای شهر شاهد نبودیم.

این مسئول با اشاره به انحلال یک مورد شورای شهر تصریح کرد: ‌آن انحلال نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اسلامی استان بیان داشت: ‌در این شش سال فعالیت شوراها عملکرد مثبت شوراها در تمام زمینه‌های مرتبط چندین برابر شده ولی ضعف‌هایی نیز وجود داشته که نباید کتمان شود.

قرآن‌نویس یادآور شد: در این بین بی‌مهری برخی از مسئولان و افراد خارج از گود شوراها تعجب‌‌آور بود به طوری که تعدادی از شوراهای شهر و روستای ما مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفتند.

وی خطاب به منتقدان شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: از منتقدان انتظار داریم اول کمک‌های دولتی و مردمی به شوراها و توان مالی آنها را بسنجند سپس انتقاد کنند چرا که یقیناً در‌آمد شوراها محدود و بسیار ناچیز بوده است.

رئیس شورای اسلامی استان به کارنامه قابل قبول شوراها و قابل دفاع آنها اشاره کرد و گفت:‌ به جز شورای دو شهر که مردم از آنها در رنج بوده و گله‌مند فعالیت‌شان بودند ما در بقیه شهرستان‌ها رضایت نسبی مردم را از عملکرد شوراها شاهد هستیم به طوری که نقطه شاخص و نمونه این موفقیت شورای شهر اردبیل و تعامل با شهردارانی بوده که در این مدت از توان آنها استفاده کرده است.

قرآن‌نویس با بیان اینکه از عملکرد شوراها به هیچ‌وجه دفاع نکرده و باید مردم در این زمینه نمره بدهند، یادآور شد: همکاری و تعامل شورای شهر اردبیل با شهرداری می‌تواند الگویی برای سایر شوراها باشد که خوشنامی و تلاش مضاعف را با همراهی شهرداری شاهد هستیم.

صابری احترام ویژه به شوراها قائل بود

وی با قدردانی از استانداران سابق علی نیکزاد، منصور حقیقت‌پور، سید حسین صابری و استاندار فعلی اکبر نیکزاد خاطرنشان کرد: خوش‌شانسی شوراهای سوم در این بود که دوره آنها مصادف با استانداری این شخصیت‌ها شد که در این بین به رغم برخی انتقادات باید از سید حسین صابری یاد کنیم که احترام و حرمت ویژه‌ای برای شوراها قائل بود.

رئیس شورای اسلامی استان افزود: استاندار سابق اردبیل هرگز سعی نمی‌کرد حرمت و شخصیت شوراها بشکند به همین خاطر یک‌بار به من امر کرد که به یکی از اعضای شورای شهر اعلام کنم تا استعفا بدهد و یا در خصوص گزارشات ضد و نقیض در مورد یکی از اعضای شورای شهر تحقیقی داشته باشم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قرآن‌نویس در پایان سخنان خود اظهار داشت: شورای استان سالم‌ترین شورا در کشور بوده و من اعلام می‌کنم که به رغم عضویت در شورای شهر اردبیل همچنان شایستگی‌ها و خوبی‌های شورای استان در قلب من جاودانه می‌ماند و همیشه به یادشان خواهم بود.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول