اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/متکی در مسجد محمد رسول‌الله قزوین:

ایران نیازمند حماسه‌ای همچون حماسه دفاع مقدس است

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی از سوی رهبر فرزانه انقلاب گفت: حماسه معمولاً در جایی به کار می‌رود که شرایط خاصی وجود داشته باشد، در جنگ ایران و عراق مردم با حرکت حماسی توانستند دفاع مقدس را بیافرینند.

ایران نیازمند حماسه‌ای همچون حماسه دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر متکی در مراسمی که در مسجد محمد رسول‌الله قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه امسال را مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نام‌گذاری کردند، اظهار داشت: ملت ایران در گذشته با چالش و درگیری با نظام‌های پیشین توانست بنیاد جدیدی را پایه‌گذاری کند که مهم‌ترین چالش آن با حکومت پهلوی در دیکتاتوری بودن‌ و نقش نداشتن مردم در تعیین سرنوشت بوده است که چرا مردم در تصمیم‌گیری کشورشان نقشی ندارند.

وی بیان کرد: در آن زمان آمریکا لیست نمایندگان مجلس را به شاه دیکتاتور می‌داد در واقع بعد از تأیید این لیست توسط کشور انگلیس به شاه دستور می‌دادند، همین اسامی از صندوق رأی بیرون بیاید که این بیانگر این بود نه تنها ملت ایران بلکه شاه نیز در سرنوشت کشور اختیار نداشت.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری اذعان داشت: در چالش بین غرب و ایران مردم کشورمان توانستند به پیروزی برسند و نظام جمهوری اسلامی را بنیان‌گذاری کنند که بعد از برپایی این نظام دشمنان نمی‌توانستند که بگویند با ایران بر مسئله دینی و اسلامی شدن مشکل دارند می‌گفتند در این نظام مردم نقشی در تعیین سرنوشتشان ندارند و ما بر این اصل با این کشور مشکل داریم.

متکی عنوان کرد: ملت ایران به خاطر نقش و تعیین سرنوشت کشورشان شهدای بسیاری دادند تا توانستند به این هدف برسند، اکنون آمریکا به ما می‌گوید که ملت ایران نقشی در سرنوشتشان ندارند و من با این کشور مخالف هستم.

این مسئول بیان کرد: ملت ایران 34 سال از برپایی نظامشان گذشته و نمایندگان و رؤسای جمهور کشورشان را خودشان انتخاب می‌کنند، کسانی که می‌گویند انتخابات در ایران آزاد نیست، بی‌انصافی می‌کنند، جالب این است کسانی این حرف‌ها را می‌گویند که در زمان خودشان دیدند که مردم نتیجه انتخابات را رقم می‌زنند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری ابراز داشت: در پایان دولت پنجم، ششم و هشتم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد کاندیدایی مطرح بودند که به لحاظ سیاسی نزدیک این دولت‌ها بود ولی آن‌ها انتخاب نشدند که این بیانگر این است که با وجود اینکه دولت‌ها انتخابات را برگزار می‌کردند، ولی خودشان در نتیجه انتخابات نقشی نداشتند که این مطلب عین برگزاری آزادی انتخابات در بین مردم ایران است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه 34 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم ایران از حقشان در انتخابات استفاده می‌کنند و سرنوشت کشورشان را تعیین می‌کنند، بیان کرد: آنان باید از این حق استفاده کنند، اگر انتخاب نکنند دیگران انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه میزان رأی ملت است، اذعان داشت: مقام معظم رهبری نیز در این راستا فرمودند که شرکت در انتخابات وظیفه اعتقادی و دینی است و باید مردم در این انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند و مردم در 24 خرداد 92 مشتاقانه و پرشکوه شرکت کرده و از حقشان استفاده کنند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه مردم همیشه در انتخابات شرکت می‌کردند، ابراز داشت: چرا رهبر فرزانه انقلاب امسال را به نام حماسه سیاسی نامگذاری کرده و نمادش را در انتخابات بیان کردند، حماسه معمولاً در جایی به کار می‌رود که شرایط خاصی وجود داشته باشد، عادی نباشد و معمولاً وقتی قرار است کار عظیمی انجام شود و موانع بزرگ یا یک تجاوز و شیطنت از بین برود، به کار برده می‌شود.

وی بیان کرد: در جنگ ایران و عراق مردم کشورمان با حرکت حماسی در جنگ تحمیلی توانستند دفاع مقدس بیافرینند و آن را عملیاتی کنند چرا که در این جنگ دشمنان فکر می‌کردند با راه‌اندازی این جنگ، ایران ساقط می‌شود و اگر نشود، وابسته می‌شود که مردم در تاریخ معاصر کشورشان در طولانی‌ترین مدت در برابر ابرقدرتمندترین دشمنان ایستادند و به آنان اجازه ندادند یک وجب از خاکشان را تصرف کنند که تحقق این امر نشان‌دهنده حرکت حماسی آنان بود که به این پیروزی دست یافتند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه شهدای بسیاری را برای رسیدن به پیروزی در برابر دشمنان تقدیم اسلام کردیم، ابراز داشت: اینکه چگونه توانستیم در برابر امکانات، برنامه‌ها و طراحی‌های دشمنان به پیروزی برسیم، منوط به این بود که مردم ایران حماسی گونه وارد جنگ شدند که با انجام این عمل نیز توانستند به پیروزی برسند اکنون نیز مقام معظم رهبری امسال را حماسه سیاسی نامگذاری کرد تا مردم با خلق این حماسه دشمنان را شکست دهند.

انتهای پیام/77009/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول