اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

حضور حداکثری در انتخابات بهترین شکر برای نعمت جمهوری اسلامی است

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: جمهوری اسلامی یکی از نعمت‌های الهی به شمار می‌رود و بهترین شکرگزاری برای آن خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات است.

حضور حداکثری در انتخابات بهترین شکر برای نعمت جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در جمع فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع)، روحانیون عقیدتی سیاسی و جمعی از مسئولان سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قم با بیان اینکه امروز نظامی مبتنی بر ولایت و امامت بر ایران حاکم است اظهار کرد: این حکومت در واقع دنباله‌رو همان هدفی است که انبیای الهی و اهل بیت(ع) قصد تحقق آن را داشتند.

وی افزود: امروز همه اقشار جامعه وظیفه دارند نظام اسلامی را بشناسند و در معرفی صحیح آن به دیگران تلاش کنند.

این مرجع تقلید ولایت فقیه را نخستین رکن جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام ولایی ایران یکی از الطاف الهی به شمار می‌رود که توسط فقیهی زمان‌شناس، مدیر و مدبر و شجاع و اسلام‌شناسی برتر یعنی امام خمینی(ره) تشکیل شد و امروز هم ناخدایی چون آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که همان ویژگی‌ها را دارند سکان‌دار کشتی انقلاب هستند.

وی ادامه داد: مردم ایران در طول سال‌های پس از انقلاب و در عرصه‌های گوناگون حضور چشمگیری داشته‌اند زیرا حقیقت اسلام و انقلاب را درک کردند و دانستند که صدای امام و رهبری همان ندای دین‌‌خواهی و تشکیل حکومت اسلامی است که از دهان مبارک انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) خارج می‌شد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تداوم‌بخش اسلام ناب محمدی(ص) است عنوان داشت: در دیگر حکومت‌ها مردم از روی ترس اوامر دولت را اجرا می‌کنند در حالیکه همین سیاست‌ها موجب شده است امروز صدای اعتراض 99 درصد مردم علیه یک درصد از اربابان قدرت و ثروت بلند شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این در حالی است که مردم ایران انقلاب خود را دوست دارند و حاضر هستند برای پاسداری از ارزش‌های دینی و ولایی فداکاری و جان‌فشانی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم دومین رکن انقلاب اسلامی ایران هستند گفت: در حال حاضر میلیون‌ها نفر بسیجی و اقشار مختلف مردم برای دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب آماده هرگونه ایثارگری هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به امنیت بالای موجود در داخل کشور بیان داشت: این آرامش نتیجه بسترسازی‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خوبی است که در ایران صورت گرفته و می‌توان این امنیت را حاصل فداکاری‌های عموم مردم و قوای نظامی دانست.

این مرجع تقلید ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی در منطقه و در سطح بین‌المللی از اقتدار خوبی برخوردار است و این مهم هم در سایه پیروی از دستورات اهل بیت(ع) و ولی فقیه به دست آمده است.

وی حضور گسترده زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: امام راحل بارها می‌فرمودند نقش زنان در پیروزی نهضت و تداوم آن بیشتر از مردان بوده زیرا آن‌ها تربیت‌کننده نسل انقلابی ایران بودند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب مردم ایران چهره حقیقی آمریکا و مستکبران را به جهانیان نشان داد ابراز کرد: تا پیش از آن مردم دنیا به ویژه مسلمانان به چشم بزرگی و عظمت به آمریکا می‌نگریستند و در مقابل این شیطان بزرگ خود را باخته بودند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به مبانی اقتصاد اسلامی گفت: در سیستم حکومت دینی همه انفال مانند جنگل‌ها، معادن، کوه‌ها و دریاها در اختیار پیامبر(ص)، امام معصوم(ع) و ولی فقیه است تا آن‌ها با مدیریت صحیح این منابع ثروت را در خدمت جامعه درآورند اما نظام سرمایه‌داری غرب سبب حکومت و اربابی یک درصد بر 99 درصد دیگر جامعه شده و نتیجه‌ای جز اعتراضات عمومی در آمریکا و اروپا در پی نداشته است.

وی با اشاره به جلساتی که دولتمردان غربی به منظور حل مشکلات اقتصادی برگزار کرده‌اند یادآورشد: با این وجود باز هم بار سیاست‌هایی چون ریاضت اقتصادی بر دوش مردم این کشورها گذاشته می‌شود و سودی به حال آن‌ها ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر شکرگزاری ملت ایران به دلیل نعمت جمهوری اسلامی و اجرای قوانین دینی در جامعه تصریح کرد: شرکت حداکثری در انتخابات و خلق حماسه سیاسی یکی از راه‌های این شکرگزاری است و مسئولان هم باید زمینه‌ساز این حماسه باشند.

این مرجع تقلید ولایت‌مداری، شجاعت، درک مشکلات داخلی و خارجی نظام و سوابق درخشان مدیریتی را از جمله ویژگی‌های رئیس جمهور دانست و افزود: در حال حاضر ائتلاف‌هایی برای برگزیدن افراد شایسته تشکیل شده‌اند و ما هم به آن‌ها توصیه کرده‌ایم با مشورت و اجماع سعی در تمرکز بر روی یک نفر داشته باشند تا آرای مردمی هم به سمت شخص اصلح هدایت شود.

وی تاکید کرد: زمینه‌سازی برای حضور حداکثری در انتخابات و حماسه سیاسی وظیفه‌ای همگانی بوده و مردم ایران هم با تکلیف‌گرایی ویژه‌ای که در همه صحنه‌ها داشته‌اند در این مسیر هم دنباله‌رو ولی فقیه خواهند بود.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول