اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع دانشجویان دانشگاه لرستان مطرح شد

قضاوت صفارهرندی درباره لنکرانی و قالیباف / برای حضور در انتخابات احساس تکلیف نکردم

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من نماینده هیچ شخصی نیستم، اما می‎گویم که قالیباف جزو ساکتان فتنه نبوده است.

قضاوت صفارهرندی درباره لنکرانی و قالیباف / برای حضور در انتخابات احساس تکلیف نکردم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در سفر به لرستان در جلسه‎ای که با عنوان سلسله نشست‎های سیاسی و انتخاباتی صراط با شاخص‎های فرهنگی، اجتماعی دولت یازدهم و بررسی مسائل فرهنگی در دولت‎های گذشته در دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: برجسته‎ترین خصوصیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی بودن آن است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای شخصیت‎های برجسته انقلاب نظیر شخص حضرت امام (ره) و اعضای شورای انقلاب عمدتا چهره‌های فرهنگی بوده‌اند، افزود: باید در کنار تکیه کردن بر تیراژ محصولات فرهنگی به موضوع کیفیت و مضامین فرهنگی هم بپردازیم.

صفارهرندی با بیان اینکه تقویت فرهنگ ملی ما را جهانی می‎کند، افزود: فرهنگی که باید پیش‎رو داشته باشیم و برای آن سرمایه‎گذاری کنیم، فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما آن طور که باید پیشرفت نکرده، اظهار داشت: رشد علمی ما امروز 11 برابر رشد علمی جهان است که این با زحمات شما دانشجویان میسر شده است، اما در مقوله فرهنگ کوتاهی شده که باید این کوتاهی جبران شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ نگاه به گیشه بعضا ما را به اقتباس و کپی‌برداری غیرخردمندانه واداشته است.

صفار هرندی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ باید مبانی را تقویت کنیم و به دانشگاه‎ها و دانشکده‎های فرهنگ و هنر اهمیت دهیم، گفت: از طرفی به جای تکیه کردن به تیراژ فرهنگی و عدد و رقم که در جای خودش خوب است، در تقویت کیفیت و مضامین فرهنگی تلاش کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف نسبت به اختصاص سرمایه‎های کشور به ساخت فیلم‎های ضد نظام و اسلام گفت: متأسفانه در مواردی سرمایه‎های مملکت را در اختیار کسانی می‎گذاریم که می‎خواهند با فیلم‎های خود تفکر انقلابی مردم را تضعیف کنند.

*جزو کسانی نیستم که برای شرکت در انتخابات احساس تکلیف کنم

وی در ادامه در جمع دانشجویان لرستانی به سئوالات این دانشجویان در زمینه‌های مختلف به ویژه انتخابات پاسخ داد.

صفار هرندی با بیان این که جزو کسانی نیستم که برای نامزدی در انتخابات احساس تکلیف کنم افزود: بین انسان‎های صالح اگر یکی مقبولیت مردمی هم داشت؛ او موجه‎تر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به ادعای یک دانشجو مبنی بر اینکه شما از قالیباف دفاع می‎کنید، گفت: من هم از لنکرانی به عنوان انسانی با سابقه خوب و نورانی دفاع می‌کنم و هم قالیباف را جزو ساکتان فتنه نمی‎دانم.

صفار هرندی اظهار کرد: کسانی که در جریان فتنه سکوت محض داشتند و هیچ وقت از خود واکنش نشان ندادند، آنها را هرگز نمی‎توانیم ببخشیم و می‎گوییم، به چه دلیل تمام این مدت در قبال این موضوع به این مهمی از خود واکنش نشان نداده‎اند.

وی اضافه کرد: کسانی که زیاد در تنور مقوله «ساکت فتنه» دمیدند، یادشان رفته که اصل فتنه‎گر که بوده است، خود فتنه را هم فراموش کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: نکته‎ای از حضرت آقا بگوییم که ایشان فرمودند، متأسفانه در این انتخابات بعضی‎ها رقیب را تبدیل به شیطان اکبر کرده‎اند، ببینید مصداق این انگ‌زنی چه بوده که رقیب داخلی را به شیطان اکبر تبدیل کرده‎ایم.

انتهای پیام/2304/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول